Apr 5, 2005

Van Apeldoorn, naar Grootebroek, naar Rome en via Bahrein en Emst weer terug in Apeldoorn

Het weekend was met een slappig en maagzuurderig gevoel niet echt top begonnen. Zwemmen op zaterdagochtend zat er ook even niet in, maar dat gaf niet. De paus lag ondertussen al zwaar ziek in zijn verblijf. Er werd in Rome buiten al afgeteld. Met dit gegeven fiets ik richting het station om Marja en Donnie in Grootebroek te bezoeken. Na wat paardrijshoppings en lunch vallen we neer in de tuin, waar Marja en ik lekker kletsen en waar Donnie druk bezig gaat met de tuin verder zomerklaar te maken. Na het avondeten vertrek ik om negen uur weer richting Apeldoorn. Thuis zie ik dat de paus overleden is. Godzijdank, het zal toch een opluchting voor hem moeten zijn (er vanuit gaande dat dat nog kan). Het is toch zielig dat de paus pas ophoudt met paus zijn als hij overlijdt en dat hij niet uit de functie ontheven wordt als hij te oud wordt. Naast het nieuws van de paus zie ik dat Ajax verloren heeft van Heerenveen…voetbal samenvattingen kan ik dus ook wel skippen.

Zondag rustig opgestaan, gezond ontbeten en diep ademgehaald om vervolgens voor de tweede keer in mijn leven op skates te gaan staan. Ik moet echt leren te remmen, dit werkt ook niet. Oh, en ik moet ook leren om over verkeerdrempels heen te komen, want dan kan ik mijn rondje vergroten naar 700 meter in plaats van zo’n 200m, daar wordt je naar 10 minuten wel een beetje duizelig van….Hierna naar mijn paps gegaan om even in de tuin rond te hangen. Het pony’tje van mijn zusje, Ikke, gaat verkocht worden. Nu maar hopen dat er een lief meisje komt dat al haar aandacht aan die pony wil geven….In de tuin en op weg naar huis kreeg ik al allemaal sms’jes van Anna over de Formule 1. en over De la Rosa. Vorig jaar vond ik het maar niets en hij had natuurlijk deze keer weinig te verliezen, maar toprace! Ontzettend balen voor Button, maar het was weer butt voor hem en Raikkonen opvallend goed. En aangezien ik niet direct fan van hem ben (neem eens adem als je praat en plaats punten in zinnen!!!!) beetje jammer. Natuurlijk helemaal geweldig van Fernando Alonso. Ben benieuwd wanneer we weer iets gaan horen Michael Schumacher.
Verder qua sport…Jammer dat Dekker het in Vlaanderen niet waarmaakt (wel eng hoe snel Boonen toch aan het komen is), waar was Hincapie (ik heb alleen een korte samenvatting gezien, maar Armstrong ging toch voor hem “knechten”?) en wat ontzettend balen dat AZ verliest en Feijenoord wint…nu hoef ik zeker geen studio sport meer te kijken.
Trouwens, wat deed Tristan Hoffman het leuk op ned 3 (geen idee hoe dat sportprogramma ook al weer heet) Hoeveel plezier kan iemand hebben om een survivaltocht met CSC (wielerploeg) waarbij een deel niet kan zwemmen en waar Basso hoogtevrees heeft (en dus midden in de nacht samen met Riis van een paar meter hoge muur mag springen, bevend als een rietje)

Nou ja, samengevat een lekker rustig weekend. Ik ben weer redelijk fit dus ik kan er wel weer tegen aan!

No comments: