May 10, 2005

Kruiden, olie, warmtelamp en elektrisch aangestuurde naalden

Het verhaal van de accupunctuur gaat weer verder. Afgelopen afspraak kreeg ik te horen dat de behandeling bij mijn zus veel voorspoediger ging. Heel even stak er ergens een competitiegevoel de kop op. Daar heb ik natuurlijk helemaal niets aan, want je kunt er niets mee. Dan maar weer tong uitsteken en bloeddruk meten. Die was de vorige twee keer 120/70, maar deze keer was ie weer verder gezakt (ietsje te ver denk ik) naar 110/65. Misschien komt dat doordat ik deze keer niet een zak drop van te voren had gegeten. De behandeling qua kruiden wordt gelukkig minder sterk. Eerst was het een zakje per dag, vanaf nu mag ik met een zakje drie dagen voort. De behandeling qua accupunctuur was deze week wel op zijn hoogtepunt. Ik kreeg deze keer zes naalden in mijn schouders en nek, twee in mijn handen en twee in mijn benen. Tien in totaal. Vervolgens olie in mijn nek (tussen de naalden door), een warmtelamp en iets met een soort accudingetje dat ervoor zorgen dat de naalden “vibreren”. An sich voelde het allemaal wel goed, zo lang ik maar alle spieren rustig hield, ik moest echt niet bewegen want dat deed aardig pijn. Ik had wel het gevoel dat de knopen in mijn nek langzaam gepeld werden. Ik kan niet wachten tot dat weer gedaan wordt, dus ik hoop dat ik komende week weer dezelfde treat krijg. Ondertussen moet ik er op letten dat mijn nek het niet te koud krijg, dus als je hartje zomer iemand met een sjaal in haar nek ziet lopen…dan ben ik!

1 comment:

Anonymous said...

Tja, er is er altijd één de gezondste (ahum) in de familie. En deze keer heb ik gewonnen, hihi!

Liefs,
San

En by the way, ik zal het niet meer zeggen "dat van die Canadezen".