Jul 19, 2005

De Tour de France, of zoals de Belgen zeggen de ronde van Frankrijk…

Jammer dat maandag nu de rustdag is. Heb ik eindelijk twee dagen om lekker lui naar de tour te kijken, zijn het rustdagen geworden. Ik vind het net als elk jaar weer helemaal leuk om te kijken. Het is iedere keer weer spannend. Misschien niet zo zeer om plaats een, maar wel er omheen. Zoals bijvoorbeeld Rasmussen. Zal hij het gaan halen, zal hij de bolletjes naar Parijs brengen en zal hij in de top 3 blijven staan? Daarnaast bijvoorbeeld het altijd lijdende Tmobile team. Wat hebben ze nu toch weervoor vaag team samengesteld. Drie kopmannen en maar zes helpers (waarbij ook Oscar Sevilla zit, die vorig jaar of dat jaar ervoor nog kopman was). Drie kopmannen kan toch niet. Ullrich stort contant in en dan moet bijvoorbeeld Kloden of Vino weer helend werk doen, waardoor die twee hun klassement ook verkloten. Ik snap het niet hoor. Ik denk dat Sevilla lekker naar een Spaanse ploeg moet, Liberty of zo (illes balears hebben al genoeg goede renners)En dan natuurlijk altijd de klassementsrenners, wie zakt er wanneer door het ijs.
Ik kan mij nu al verheugen op volgens jaar. Dan wordt het volgens mij complete chaos. Wie zal de nieuwe kopman van Discovery zijn, zal Discovery nog grotendeels bij elkaar zijn en wie kan de nieuwe heerser van de Tour de France worden? Nu al zin in….

De Koninginnerit van zondag heb ik niet helemaal meegekregen. Het was wat bewolkt maar ik ben toch nog een beetje bijgekleurd (het is maar te hopen dat het volgende week van zondag tot en met woensdagavond hier in iedergeval mooi weer is, anders val ik echt bleekjes weg bij een bijna zwarte Anna) De laatste tien kilometer heb ik wel gekeken. Ik vond het echt helemaal te gek dat Hincapie gewonnen heeft. Ik gun het hem wel. Ik weet wel dat ie deze etappe niet gereden heeft, maar die man heeft zes jaar of zo gefungeerd als belangrijkste knecht van Armstrong. Die man kan werkelijk alles. Knap hoor. Ik gun het hem. Ook het rijden van Basso vind ik helemaal goed. Ik gun hem die tweede plek wel. Hij gaat lekker mee. Nou, genoeg wielrennen.

Aangezien het komkommertijd is, maar even terug naar het verleden. Ik las het boek komt een vrouw bij de dokter en werd gewezen op de beste wedstrijd van het Nederlands Elftal die ik ooit gezien heb. San was met Gijs in Miami Beach en omstreken en ik paste op Snoet, de kat van San. Het EK voetbal was in Nederland en dit zou HET uitgelezen moment zijn om weer Europees Kampioen te worden. Er was wat bange vrees, maar na de wedstrijd Kroatie – Nederland was ik, en vele met mij, vol goede moed. Op 25 juni verslaat Nederland Kroatie met 6-1. In die tijd rookte ik nog en ik mocht van mezelf een sigaret roken als er een doelpunt was gescoord. Ik heb die avond dus gerookt als een schoorsteen. Vier doelpunten voor Kluivert (toen het nog allemaal goed ging met Kluivert) en 3 voor Marc Overmars. Ik was er na die negentig minuten van overtuigd dat Nederland het tot de finale zou maken. Helaas werd die hoop op mijn verjaardag de grond in geboord omdat Nederland (naar mijn mening onterecht) verloor. Nou ja, voor zover de flashback. Binnenkort meer.

Nog anderhalve week en dan naar Oslo. Ik kan het nog niet geloven dat het al weer zo snel is. Ik moet nog zoveel doen voordat ik wegkan dat ik er een beetje nerveus van word. Maar als ik donderdag het voorlopige koopcontract heb getekend dan komt het allemaal wel goed.
En nu aan het werk!

No comments: