Jul 20, 2005

Todays News......

  • Wereld bezit 6912 levende talen; Nederland bezit er vijftien (waarbij de talen van immigranten niet zijn meegerekend) (voorpaginanieuws);
  • Slagboom bij Amsterdam CS frustreert taxichauffeurs, er kunnen nu nog maar 15 taxi's op de taxistandplaats;
  • Al Qaida waarschuwd Europa; Onder andere Nederland heeft een maand om zijn troepen terug te trekken;
  • Man overlijd na sex met paard (stukje voorpagina in Metro, vervolg ergens halverwege);
  • Natuur helpt psychische druk verminderen;
  • Praat elkaar geen crisis aan (ehm, vertel dat tegen de mensen die Nederland leiden; iedere keer als het econmisch beter gaat voorspellen zij dat het binnenkort alleen maar slechter zal gaan....)
  • Da vinci code verslagen door Potter (ook voorpaginanieuws)
  • Doornbos tekent bij Minardi (das goed nieuws, maar bijna een hele pagina is misschien wat overdreven)
  • Australische wielrenster omgekomen bij ongeval in Duitsland, vijf andere gewond. Waarvan twee op de intensive care. 18 jarige bestuurster van de auto nog niet ondervraagd.

Dan tournieuws

  • Het blijft wachten op Denis Mensjov
  • Kastestjkin gewond na klap fan
  • Kloden breekt handwortelbeentje en er wordt gekeken of er vandaag gereden kan worden (T-mobile trekt deze tour wel heel veel pech aan geloof ik)
  • Landis vertelt dat ploeg Armstrong helemaal geen vriendengroep is. Verre van zelfs en het is de vraag of Armstrong zelfs Hancapie wel tot zijn vriendengroep rekent (frustraties?)
  • Volgens Mart Smeets is de wielrenner de een relatie heeft met de zus van Basso een gelukkig mens; blijkbaar is ze zeer appetijtelijk (als de reacties zo hoorde)

Volgens mij is voornamelijk AL Qaida het serieuze nieuws, veel van de rest lijkt me toch wel komkommertijd...........

7 comments:

Anna said...

- wat triest van Landis om dat te zeggen. Al is het zo, ze doen het goed en hij is gewoon jaloers omdat hij vorig jaar in dat team beter presteerde dan nu alleen.
- T-Mobile, tsja, ze zijn niet echt slim bezig. Maar dat die Kloden z'n middennogwat breekt, vind ik niet erg want sinds die rare actie tegen Weening vind ik het een eikel.
- Mentsjov is een miskoop geweest

- dat van dat paard: gadverdamme
- de Da Vinci Code is veel stoerder dan Potter (denk ik, heb eigenlijk potter nog nooit gelezen, maar is ook m'n genre niet)
- Echt erg van die wielrenster he. En er liggen nog wat rensters in kritieke toestand in het ziekenhuis ook. Die 18jarige moet wel heel vreemd hebben gereden
- Al Qaeda, tsja, wat zijn het voor stelletje losers. Hebben ze nog niet door dat hun dreigementen niet werken. Maar eng is het wel. M'n vader en moeder gaan namelijk naar Sail Amsterdam...

Liselotte said...

helemaal met je eens op het sportgebied, ook op het gebied van paard en mens (des te meer omdat je zoiets om zeven uur moet lezen), die wielrenster is verschikkelijk. Hoe krijg je het ook voor elkaar, zes mensen scheppen. Dan moet je er volgens mij van voren of van achteren op in zijn gereden en Al waida....heel eng. Voor het eerst dat ik dacht...brrrr.... het komt wel dichtbij. Sail kom ik tenslotte ook elke dag langs... Laten we maar hopen dat het niet gebeurt....

Liselotte said...

oh, en potter en consorten heb ik ook nog nooit gelezen. Da vinci vond ik erg goed. De andere twee heb ik nog niet gelezen. Komt vast nog wel voordat ik naar Amsterdam verhuis...

Anna said...

Ik bedenk me ook steeds dat ik die andere twee ga lezen, maar tot nu toe niet van gekomen. Ik wil die boeken dan ook namelijk voor mezelf, kopen dus, maar ik vind ze weer duur, dus schiet het niet op.

Anonymous said...

Ik heb Potter wel gelezen al doe ik niet mee met de hysterie omtrent het nieuwe boek want ik probeer me nog steeds door het 5e deel heen te worstelen dat nu bijna 1000 paginas omvat. Beetje overdreven voor een kinderboek al zeg ik het zelf. Get to the point! Dus ik weet niet of ik deel 6 nog haal.

Verder is t een nietszeggend bericht want ook al zijn er meer van verkocht, wie zegt dat dan ook betere kwaliteit is. De Telegraaf is ook de meest gelezen krant...

Dat met dat paard is echt ranzig. Zn darmen waren helemaal uitgescheurd. Terecht. Het ergste vond ik nog dat het een speciale sex-met-dieren boerderij betrof en dat er niemand vervolgd werd omdat het in die staat (VS) niet verboden was om seks met dieren te hebben. NIET TE GELOVEN DIE AMERIKANEN!!!!

Volgens mij zou er heel wat minder crisis zijn als we deze crisisregering niet hadden. En laat Al Qaeda dan ook gelijk naar een eiland in de stille oceaan vertrekken om daar bommetjes te blazen (en dus meteen zichzelf). Ze verpesten het alleen maar voor de moslims die wel geweldloos tot een oplossing willen komen. Sukkels.

Anna said...

Ja die Al Qaeda'ers zijn toch dom bezig. Want wat ze eigenlijk willen bereiken, gaat op zo'n manier toch nooit werken. Ze worden bedankt. En het kabinet.. daar begin ik maar niet eens over.. Je mag nu zelfs geen boek los in de auto laten slingeren. Is dat niet gewoon je eigen verantwoordelijkheid? Ik bedoel, zodra dat boek gaat slingeren tijdens een botsing, is de ellende van de botsing al geschiedt, en verder heb je er alleen zelf last van en geen andere automobilisten. Kortom, ook komkommertijd in het kabinet. Maar wanneer niet... ook sukkels.

Liselotte said...

Ja, dat is echt superstom. Het enige wat ik er echt van heb meegekregen is dat er geen vastomlijnde regels zijn en dat de betreffende agent bepaald of het gevaarlijk is....Laat die lui lekker andere dingen doen, zoals zwervers wegsturen die flessen jatten bij lunchroom Martins en dan mij lopen bedreigen dat ik kijk als ik op mijn balkon sta ....