Aug 11, 2005

Andreas Thorkildsen (83.41 m)



De mannen kunnen de eerste alinea overslaan, dit eerste deel wordt vrouwen- praat. En wat voor vrouwen- praat. Na Even Wetten in Inzell heb ik (samen met Anna,die eer delen we (opnieuw, want Even was ook al een gedeelde ontdekking))een nieuwe hottie ontdekt: Andreas Thorkildsen. Zonder het te weten zijn we in Oslo toch minimaal 24 uur op maximaal 5 kilometer afstand van hem geweest en zijn we minimaal een keer of 25 langs een poster gelopen waarop hij redelijk naakt staat (en dat was erg fijn!) en ontdekte wij hem de dag na de Bislett games (en dit is de laatste keer dat ik het zeg en wil ik het ook niet meer op tv horen). Toch nog rijkelijk laat, want hij werd vorig jaar in Athene Olympisch Kampioen Speerwerpen, maar beter laat dan nooit. Toch? Gelukkig kregen we een herkansing, gister mocht hij zes speren gooien om wereldkampioen te worden. Helaas waren de omstandigheden dramatisch. Bakken met regen, en nog erger een draaiende en steeds qua sterkte veranderende wind. Naar mijn (en Anna’s) mening hadden sommige gunstigere omstandigheden. Een ervan was bijvoorbeeld de winnaar, een Est. Maar terug naar Andreas Thorkildsen. Die jongen is niet perfect en daardoor gewoon perfect. Lekker lichaam, goeie lengte en leuke kop. Nou ja, kijk zelf maar (al zag ie er op de beelden in real time beter uit). Geen eerste dus, maar een goede worp bracht hem wel naar een steady tweede plaats. De fin die favoriet was, werd trouwens maar vierde. (als die wat aan zijn haar gaat doen kan het wel wat worden, nu lijkt het of hij een gewaxte toupet op heeft)

Dan weer andere zaken, bijvoorbeeld het commentaar op Eurosport. Wat een sukkels! Enige voorbeelden.
(die babbelende man) Wat ik mij nog wel kan herinneren van toen ik zelf horden liep……… natuurlijk niet op dit niveau, maar het gevoel is hetzelfde…blabla
(de kletsende vrouw) We hoeven er niet op te rekenen dat (noem maar een naam van een top 2 t/m 10 van de wereldatleet) op het podium komt……En wie had dat nou verwacht (dezelfde topatleet) komt toch nog als tweede over de streep.
(weer de kletsende vrouw) Misschien Cuevara, de regerend wereldkampioen een kansje op het podium, maar dat zit er eigenlijk niet in….. Wat een verrassing dat ze een derde plaats haalt, wat een verrassing….
(en dan de zwetsende man weer...) En zij wordt getraind door Michael ...hahahahha ik wou Jackson zeggen, maar ik bedoel natuurlijk Jonhson…
Heel grappig. Maar mijn tv staat toch zoveel mogelijk op Nederland 2.

Qua verdere resultaten, niet echt veel verrassingen geloof ik. Ik denk dat ik aardig goed ga zitten met mijn top drie mannen 400 m, al vond ik Wariner niet echt overtuigend in zijn serie. Hij moest er aardig aan werken. We zullen het straks zien. Dan als laatste de finale 400 meter vrouwen. Wat een verbazing bij Tonique Williams- Darling…ze doet het al ruim een jaar bijzonder goed en dan toch zo verbaasd zijn dat je wint. (ze had natuurlijk wel bijzonder goede tegenstand.)

Als laatste een heel klein stukje Ajax…wat een teleurstelling. In de laatste minuut van de verlening een gelijkspel oplopen….

foto: www.iaaf.org

No comments: