Aug 10, 2005

Felix Sanchez probeert het toch...

Het geheel zag er gisteren een beetje verregend uit. In eerset instantie had ik het nog niet zo door want er werden alleen maar herhalingen uitgezonden en ik was aan het koken, maar op een gegeven moment zag ik twee beelden naast elkaar en toen wist ik het: het is pokkeweer in Helsinki.... niet goed voor de sport. Gelukkig kon het programma met enige vertraging gedeeltelijk doorgaan en kon ik de 400m horden nog kijken. Het is niet de meest interessante afstand, want halverwege zie je iedereen langzaam uit elkaar vallen, maar met een tekort aan interessante afstanden wel de leukste van de dag. De wedstrijden voorafgaande aan het WK deed de Zuid Afrikaan Louis van Zyl het goed, maar tijdens de race viel ie helemaal weg. Hij werd zesde of zo (of nog erger) Die heeft blijkbaar tevroeg gepiekt of kon niet zo goed tegen de gietende regen en het koude weer (want hij stond wel in de baan van de snelste loper; baan 4). Een ander verhaal vond ik het uitvallen van Felix SAnchez. Het misschien de vraag of het voor zijn gezondheid slim was om aan de start te verschijnen, maar ik vind het wel een teken van doorzettingsvermogen dat hij toch probeert zijn titel te verdedigen. Ook was het leuk om Moses (zo heet ie toch) te zien. Toch een legende. Hij vertelde ook dat hij een aantal van zijn beste races met relatief slecht weer heeft gelopen. Als je maar focused maakt het blijkbaar niet heel veel uit wat voor weer het is.


Vandaag gaat men weer verder met het programma, maar het slechte weer schijnt te blijven. Ik zie nu al weer een aantal favorieten wegvallen. Er zijn uberhaupt veel uitvallers. nou ja, voor de 400 m zet ik mijn kaarten op Wariner en voor de 200 m op Catlin (hij loopt zo mooi) Capel (hij is toch weer lekker terug) en Spearmon (wat een enge ogen heeft hij, maar hij loopt goed). En dit voor het atletiek van nu.
Dan nog even zeuren over het weer. Wat een takkeweer zeg. Het was vanmorgen, toen ik om 6 uur opstond, gewoon nog schemerig en het was ook nog eens koud. Het leek al wel oktober, terwijl dat nog 7 weken duurt!!! Nou ja, ik zit weer achter een vreemd bureau zonder telefoon en mijn spullen maar met computer, dus ik ga weer aande slag!
groetjes
foto by www.iaaf.org Posted by Picasa

No comments: