Aug 11, 2005

Fernando Alonso goes Ferrari?

Alonso ziet Ferrari wel zitten
Uitgegeven: 11 augustus 2005 12:33 Laatst gewijzigd: 11 augustus 2005 12:47 AMSTERDAM -
Fernando Alonso sluit een vertrek bij Renault eind 2006 niet uit. De Spaanse wk-leider bekijkt pas aan het eind van zijn contract zijn opties, maar ziet een overstap naar een ander team als Ferrari wel zitten.
“Ferrari heeft de voorbije 5 jaar steeds de beste wagen gemaakt en als hen dat in de toekomst opnieuw lukt, wil ik graag voor hen rijden”, verklaarde Alonso aan Autosprint. “Als rijder wil je steeds de beste wagen hebben en dus zal ik aan het eind van mijn contract kijken wat de beste optie is.”

Indien Alonso na 2006 richting Ferrari trekt, is dat niet om tweede viool te spelen. De Spanjaard staat er op dat twee teamgenoten gelijke kansen krijgen en dat is bij de Scuderia niet het geval. Al durven critici ook wel eens de positie van Alonso binnen Renault in twijfel trekken. Volgens hen krijgt de Spanjaard door zijn nauwe band met teambaas Briatore beter materiaal dan zijn teamgenoten.
bron: www.nu.nl

2 comments:

Liselotte said...

zag dit voorbij komen en moest het toch even posten. Ben een beetje verbaasd. Hij lijkt mij goed op zijn plaats bij Renault en Ferrari doet het momenteel niet heel erg goed. En hij zal nooit de gelijke worden van Schumacher. Komend seizoen in elk geval nog niet....dat zal Schumi nog niet toestaan denk ik. Dus laat hem nog maar een jaartje bij Renault blijven en Kimi z'n ass kicken!

Anna said...

Ik vind het ook helemaal geen goed plan. Of is dit een teken dat Schumi ermee gaat kappen? (wat ik niet geloof). Want alleen dan zou Alonso een eerlijke kans hebben. Anders wordt ie dus net als Barichello tweede viool. Massa zou toch zijn plaats al gaan vervangen? Hmm, Ferrari is toch al niet al te lekker bezig dit jaar. Hij moet maar gewoon lekker bij Renault blijven. Is een goed team, het gaat lekker en dat vriendjes zijn met Flavio kan toch ook meer goed dan kwaad. Ik vind Renault ook wel hip! Dus blijven Fernando! Genoeg kansen voor een tweede kampioenschap! (ga er alvast maar vanuit dat ie kampioen wordt...)