Aug 15, 2005

King Arthur


vrijdagavond was het dan zover. De eerste avond van deze editie van de Berg en Bos openlucht bioscoop die ik zal bezoeken. Deze avond gaan er nog wat mensen van mijn oude Havo groepje en verbazingwekkend genoeg komen we die al voor de ingang van Berg en Bos tegen. We lopen in een groepje naar het veld en vallen ergens net voor het midden van alle klaarstaande stoelen neer.Het valt eidere keer toch weer tegen dat het toch wel tien minuten lopen is. Ik krijg nog net mee dat het vanavond droog blijft voordat alle voorstukjes beginnen en even later de echte film: King Arthur. Ik houd wel van dit genre. Mannen in pakken zijn altijd leuk en zo'n "legeroutfit"kan nog best wel als man in pak/uniform worden aangemerkt. Vooral de rollen van Arthur(erg fijne stem. Zou ik elke dag wel naar willen luisteren, en dat WAR gebrul klinkt ook wel fijn. Daarnaast zit ie veel te paard en paarden zijn ook leuk om te kijken, en hij heeft natuurlijk wel een heldenrol), Lancelot (waarom moest die nou dood, dat was een van de fijnste om naar te kijken, en ik haat het uberhaupt als er beste vrienden doodgaan. Ik dacht ook nog even dat hij er met Guinevere van door zou gaan en dus zou blijven leven) en Guinevere( na het zien van haar vechtoutfit heb ik niet meer zo'n prulariagevoel meer bij die naam, maar meer een gevoel van power. Ben ook benieuwd hoe vaak de borsten er tijdens het filmen uit zijn gefloept, of heb ik een stukje stof gemist?) waren goed, maar om de rol van Bors ook veel gelachen. In het begin was de film wat grijsjes en dat liep net iets te soepel over op de achtergrond van Berg en Bos. Zo liepen we voor de pauze ook meer te ginnegappen. Na de pauze zaten we wel goed in de film (maar dat kan ook aan de Jagermeister hebben gelegen.) Tijdens het eerste deel dus ook een paar keer naar boven gekeken om sterren en vliegtuigen te kijken.b Wat een heldere avond. Tijdens het tweede deel voldeed de Inzell outfit ook niet helemaal meer (ok, toen nog dikke skisokken aan) en hebben we nog een dekentje over onze beentjes gelegd om het comfortabel warm te houden. Rond kwart over twaalf was de film afgelopen en iets over half een was ik weer thuis. Deze film is zeker een aanrader voor een avondje thuis en hoe groter het beeld en beter de geluidsinstallatie des tefijner!

No comments: