Aug 19, 2005

Kneel a servant.....rise a knight



Gisteren naar Kingdom of Heaven geweest. De trein had zoals elke dag de laatste paar dagen weer wat vertraging en op het perron stond het zwart van de mensen. Echt ongelofelijk! De trein was dus en laat en heel vol, niet echt een leuke combi, maar ik was nog redelijk op tijd in Apeldoorn. Meteen door gegaan naar San om daar met de familie te kaasfonduen. Altijd lekker en gezellig. Vervolgens zijn we lopend naar Berg en Bos gegaan. Het was heerlijk weer en volgens mij had iedereen last minute besloten maar even naar de film te gaan. Er zaten ruim 1500 man! En dat is veel! Het bleef ook maar binnen lopen. Om half tien, het startmoment van de film, zag je nog een stroom aankomen. Aangezien het toch mooi weer was, moesten we nog een kwartier wachten tot het donder genoeg was om te starten, dus die mensen hadden wel geluk. Vervolgens zag je iedereen flessen rose ontkurken en hapjes neerzetten (wij ook nog, ik weet het het is ernstig na een hele maaltijd) en hebben ons eens lekker geïnstalleerd. Al kort na de start van de film was het al duidelijk dat hier heeel veeel doden zouden gaan vallen. Die hadden we nog niet op 20 handen kunnen tellen. En dat maakt een film voor mij toch altijd net iets minder leuk. Daarnaast ben ik ook niet zozeer fan van Orlando Bloom, dus ik had ook niet echt zwijmelmomenten, die bepaalde stukken konden opvullen. Gelukkig waren er wel veel mooie paarden en was de hemel gevuld met sterren (je kijkt af en toe ook eens om je heen, vooral omdat de man voor mij recht in het midden van het onderste deel van mijn scherm zat) , dus ik heb me vermaakt. Rond een uurtje of half een gingen de lichten weer aan en mochten we onze weg naar het begin van het park weer maken. Dit is altijd wel indrukwekkend. Het had wel iets weg van zo’n leger als in de film, het lijkt wel niet op te houden en dan hangt er ook nog een nevellaag over het gras en in het bos. Erg mooi, alleen dat al is het waard om hier eens heen te gaan… Volgens mij hadden de kids achter mij het ook niet zo naar hun zin (als zijnde dat de film hun aandacht bleef vasthouden) want ik heb diverse keren gehoord: Is dat nou die Orlando Bloom die jullie zo lekker vinden…met dan commentaar met wat ie op dat moment deed/aanhad etc) Eenmaal bij mijn fiets (de rest was lopend, de auto stond bij San) vond ik op mijn bagagedrager een sleutelbos…wat bleek nou, die was van de auto van mijn ouders, die was onderweg uit een tas gevallen die onder mijn bagagedrager had gezeten….echt mazzel dat we die niet halverwege op de heenweg zijn verloren! Uiteindelijk was ik om iets voor enen thuis en lag ik om half twee in bed en zit ik nu enigszins brak achter mijn bureau….met een stapel werk voor mijn neus!

Overall kan ik zeggen dat het 14e openlucht filmfestival Berg en Bos een groot succes was en dat King Arthur de leukste film was waar ik dit jaar ben gewees (op dit festival dan he)

No comments: