Sep 27, 2005

pilletjes en zo...

Gisteren bij de huisarts geweest. Mijn vader had mij de naam van een lichte slaappil gegeven die ik op recept kon vragen. Maar het was al wel een oud medicijn en lastig verkrijgbaar. Mijn huisarts in alle staten van geluk. Hoe ik daar toch aan kwam. Alle registers zijn opengetrokken, maar zo leuk zeg…Beetje vermoeiend. Toen zijn eerste vreugde een beetje gezakt was, kwam er een klein probleempje opzetten, want moest ie nou één of twee recepten uitschrijven? Eentje voor fenegran en een voor oxasepam(voor als ze nummer een bij mijn apotheek niet meer verstrekken) of alleen voor de laatste. Om nou niet meteen met een hele agenda vol recepten rond te wandelen heb ik maar voor de laatste optie gekozen, maar volgens mij had hij het graag anders gezien.

Voordat ik bij de huisarts naar binnen liep nog even aan de assistente gevraagd hoe het precies met de inentingen zit (heel handig). In principe zit ik goed met alle prikken die ik voor Cuba en Thailand al gehad heb, het enige wat kan gebeuren zijn Dengue muggen na een regenbui (dan ren ik de plaatselijke apotheker binnen) en rabiës als ik gebeten wordt door een hond. Dat laatste is wat minder, maar te overzien. En als ik vanaf november schuimbekkend rondloop weten jullie dat er toch iets fout is gegaan…….

3 comments:

Liselotte said...

eeeh, slaappilletjes voor de vliegreis...voor de mens die dat niet heeft meegekregen....

Anonymous said...

ja das ook de enige keer dat ik slaappillen heb genomen. in canada zijn die overigens gewoon bij de supermarkt te verkrijgen.

Liselotte said...

ja, mijn vader zei ook al zoiets....die dingen kun je daar vast per "baal"in de supermarkt halen. Nou ja, altijd handig :)