Sep 23, 2005

Zonder de "Significant Other"in de trein

Afgelopen woensdag was ik weer zo "slim" om de tijd niet goed in de gaten te houden. Omdat ik niet veel zin had om over te werken (niet te lang) en omdat ik mij niet zo lekker voelde ben ik maar richting de trein van half zes gegaan. Nadeel aan deze trein is dat ie niet rechtstreeks naar Apeldoorn rijdt en dat ik dan moet overstappen in Amersfoort. Op zich geen probleem, al loopt de trein vanuit Amsterdam de laatste tijd vaak vertraging op. Gelukkig heeft die vanuit Utrecht dat ook wel, dus meestal komt dat goed uit. Maar woensdag was het weer anders. En naast het feit dat we al laat binnenkwamen stond er aan de overkant ook nog eeens een korte trein. In de spits wordt de trein nl. te lang en dan rijdt ie in twee delen. Een deel vanuit Den haag en een deel vanuit Rotterdam en die rijden met ongeveer 7 minuten verschil. Dus de mensen van Amsterdam Centraal moeten dan als een gek sprinten naar de trein richting Enschede (de mensen vanuit Schiphol zitten dan al, want die trein komt eerder binnen en daar combineert mijn trein dan weer mee). Woensdag zal ik dus al veilig en wel in de trein (ik kan best wel hard rennen als het moet, zelfs met hakken aan ging het niet slecht) toen er gefloten werd en een hele berg mensen zich dus naar binnen moest gooien. En op het moment dat de deuren dichtgingen had een oude man zich naar binnengehezen, maar zijn vrouw dus niet. En de trein reed zonder pardon weg..... De arme man en de arme vrouw stonden nog even te gebaren naar elkaar en mensen op het perron riepen nog naar de condocteur, maar de trein ging echt weg. En het flauwe was, veel mensen in de trein lagen helemaal in een deuk. Het leek wel of ik de enige was die het echt heel zielig vond.....
Nou ja, dat moest ik nog ff kwijt. Iedereen werk ze vandaag en een goed weekend!

2 comments:

Anna said...

wat enorm zielig!! zou er geen hulp zijn aangeboden van een conducteur? ik hoop het maar... heb je die man nog geholpen oid? echt heel gemeen dat veel mensen hem gingen uitlachen, daar zou ik ook niet tegen kunnen, zeker niet bij oude mannetjes... die mensen hebben natuurlijk ook niet allebei een mobiele telefoon... ooh ik moet hier niet te lang over nadenken, want dan ga ik het veel te zielig vinden.

Liselotte said...

nou ja, ik heb gevraagd of zijn vrouw een mobiel bij zich had zodat ie haar kon bellen maar dat had ze niet en hij wilde ook niet op dat opklapstoeltje zitten, hij stond tegen de deur aan naar buiten te staren...heel zielig...en de conducteur deed dus neits, want die trein reed gewoon weg, hij ontgrendelde de deuren niet nog even of zo....