Nov 17, 2005

Spanje ook door...

Ik vind het heel leuk dat Australie door is, maar ben ook blij met de Spaanse deelneming aan het WK. Ze doen het nooit goed op grote toernooien, maar het is altijd fijn om mensen als Raul aan het werk te zien. Tsjechie is wel goed voor het niveau van de deelnemende landen, maar ik hoop dat ze tijdens het WK niet te sterk zijn (al weet je met Noorwegen ook nooit echt waar je aan toe bent, die kunnen je ook opeens onder de voeten lopen) En als ik dan toch bezig ben, het is leuk voor Advocaat en Beenhakker dat ze ook door zijn, maar die mogen van mij in de eerste ronde er ook wel weer uit. Zuid- Korea niet eens om het land, maar voornamelijk om Advocaat, die vond ik als Nederlandse bondscoach echt een eikel.
En dan als laatste natuurlijk het goede nieuws dat Jong Oranje zich geplaatst heeft voor het WK onder 21. Het was even een kleine teleurstelling dat er een misverstand rondom Maduro was (aan de andere kant dan had Vlaar weer aan de kant gezeten, en het leek mij wel goed dat die hier zou spelen), maar de selectie zag er goed uit. Las net trouwens ook dat er in het Oranje van Van Basten afgelopen week negen spelers speelden die ook voor Jong Oranje hadden mogen spelen...Misschien dat we dit jaar geen wereldkampioen worden, maar wie weet over 4 jaar (ik ga overigens nog steeds voor dit jaar, al is het alleen al om Tito een hak te zetten) Zo dit voor nu, later meer!
PS: Ben benieuwd waar KJ Huntelaar heen gaat. Ik hoop alleen dat zijn carriere meer als die van Makaay gaat lopen dan van Bruggink (top drie scoorders van Jong Oranje).

No comments: