Dec 26, 2005

een gezellig kerstdinner

Aangezien Anneke en Sofie in Malta zijn, hebben San en ik de verzorging van het kerstdinner op ons genomen. Aangezien ik niet echt houd van haas of konijn, hebben we voor een andere aanpak gekozen. We kozen voor het thema hapjes. San en ik hebben onze eigen voorraadkasten geplunderd en bedacht wat we zelf lekker vonden (of nog een keer wilde uitproberen) en we kwamen op de volgende hapjes uit:
  • gepelde gamba's gebakken in knoflook (echtheel makkelijk en heeeeel lekker)
  • gebakken inktvis in knoflook-paprika dressing (heerlijk zacht)
  • peppadews met roomkaas (heel makkelijk)
  • zwarte en groene olijven
  • plakjes kokommer en cherry tomaatjes
  • van die harde borrelworst
  • zalmkomkommerrolletjes ( mijn specialiteit)
  • advocado met gerookte zalm
  • gerookte paling
  • hete champignons
  • eikenblad salada met dressing van tuinkers, gegrilde paprika en geroosterde pijnboompitten
  • toe ijs koffie royaal

We hadden ongetwijfeld nog meer op tafel staan, maar dit is wat ik mij in één keer weer kan herinneren. Mijn vader was in charge over de wijntjes. Die waren ook erg geslaagd. Mijn broertje hielp waar gewenst. Het eten was erg gezellig en erg lekker. Veel gekletst over serieuze dingen (opwarming en supersnelle afkoeling van de aarde en wat dan te doen) en ook over minder serieuze zaken. Na het eten met zijn alle (min vader) nog een filmpje gekeken en om elf uur is iedereen zijn bed ingerold.

Een erg gezellige avond al zeg ik het zelf!

No comments: