Dec 13, 2005

Saampjes met Argentinïe in een WKpotje

Tijdens mijn tripje in Argentinïe had ik het er nog over. Hoe zal het zijn als Nederland tegen Argentinïe moet spelen? Als ik eerlijk ben, zag ik dat na een bezoekje aan een voetbalwedstrijd niet zo zitten. Een opgestoken been ter hoogte van een schouder is geen gevaarlijk spel en om de vijf minuten wordt er iemand onderuit geschoffeld. Ze spelen er behoorlijk hard. Een Robben zou ik tegen dat team nooit durven opstellen. Volgens mij wordt die meteen onder de grasmat gewerkt.
.
Tijdens de loting viel ik in slaap, dus het moment heb ik een beetje gemist(met als voordeel dat ik ook de Nederlandse inbreng Hans Klok heb gemist), maar toen ik voor de tv weer wakker werd (Studio Sport was alweer met iets anders bezig) heb ik even op teletekst gekeken. Het was wel even schrikken. We zitten volgens mij in de zwaarste, maar ook in de spannendste groep. Als er ergens vuurwerk gaat komen, dan wordt het ons groepje!
.
De spannendste wedstrijd in mijn ogen wordt natuurlijk die tegen Argentinïe. Tijdens mijn verblijf in Argentinïe heb ik tegen een persoon namelijk een aantal keren gezegd dat Nederland Argentinïe wel zou verslaan in een duel (persoonlijk dacht ik toen weer aan de finale of zo, ik had even niet bedacht dat "we" ze ook nog in de poulewedstrijden zouden kunnen tegenkomen). Dat wordt dus duimend voor de tv zitten.
.
Als ik van te voren een voorspelling moet geven waar we gaan eindigen? Geen idee.... Als het tegen zit liggen we er na de poulewedstrijden uit, maar ik heb een gevoel dat we daar wel door komen. En dan denk ik dat een plaats in de top 4 wel moet lukken. De kleuren waarin dit WK 2006 door wordt omgeven zijn tenslotte in ons voordeel. Hoe ze in Duitsland nou ooit hebben kunnen bedenken om de hoofdkleur Oranje te laten zijn is me nog niet geheel duidelijk, maar fijn is het wel....
.
Dan is er nog een klein puntje. En dat is Kalou. nu hoorde ik Robben nog een interessante theorie verklaren op de radio.... Die vond het niet erg als Kalou voor Oranje zou spelen, want het was een erg goede speler (kotsbakje dacht ik toen nog) en dan is er een belangrijke speler bij een van de tegenstanders weg... Dat is dan wel zo, maar ik zou er nog steeds van balen als ie Nederlander wordt. Ten eerste zal er nog gedeeltelijk Engels tegen hem gesproken moeten worden, want zijn Nederlands is nog niet top (en dat lijkt me toch weer een nadeeltje) en zo speciaal vind ik hem niet. Als ie Nederlander wordt zou ik heb bijna een giller vinden als Ivoorkust doorgaat (en Nederland niet....maar dit meen ik dus diep in mijn hart niet). En als ie dan toch Nederlander wordt (omdat ie zich zo met Nederland verbonden voelt) lijkt het mij redelijk om te eisen dat ie minimaal de komende 5 jaar in Nederland blijft voetballen..het kan niet zo zijn dat je dan meteen je vernieuwde land verlaat...... En nu sloes....
.
Nog een artikel: http://www.nu.nl/news.jsp?n=639821&c=41 .... vooral het stukje over Kalou...Belachelijk!

No comments: