Dec 22, 2005

Saddam gemarteld?

Saddam claimt dat ie gemarteld is door de Amerikanen. Zou mij niets verbazen als het waar is. Maar in dit geval doet mij dit weinig. Hij heeft duizenden mensen de dood in gejaagd en ervoor gezorgd dat er ongeveer net zoveel mensen gemartled zijn en dan gaat hij zeuren dat ie zelf ook misschien wel gemarteld is. Net goed zou ik zeggen. En aangezien hij nog leeft, hebben ze het waarschijnlijk niet zo erg gedaan. Ik heb via via (betrouwbare bron) gehoord dat hij mensen met elektrische schokken behandelden. Slimme geleerde mensen veranderde op die manier in mensen met een laag IQ die nog wel de wetenschap hebben dat ze voor de martelingen een zeer hoog IQ hadden... En daarnaast kregen ze ook nog slaag met een zweep met glasstukjes erin....dus van wreedheden weet ie zelf waarschijnlijk nog het meeste van iedereen!

3 comments:

Anna said...

Ik geloof dus juist echt niet dat dit waar is. Ok de Amerikanen hebben wel degelijk ook mensen gemarteld. Maar ze zijn heus niet zo dom om dat bij Saddam te doen. Ik geloof echt dat ze hem volgens alle regeltjes hebben behandeld. Juist daarom, omdat ze anders veel gelazer kunnen krijgen in het proces.
Maar ik zal er verder idd ook niet om treuren.

Liselotte said...

het zou heel stom zijn geweest, maar ik kan mij voorstellen dat ze niet zachtzinnig met hem zijn omgegaan. Of het echt martleen te noemen is de vraag. De beelden waren in iedergeval vernederende die van hem over de wereld gingen toen ze hem net hadden.(dit heeft niets met het martelen te maken trouwens, meer met mensonterend bezig zijn, maar ja dat ook zijn hobby)

Anna said...

Ze zullen wel de grenzen van het toelaatbare hebben opgezocht. En dat zou ik ook wel doen als ik Saddam in m'n handen had. Hoewel. Nouja, als ik man was geweest dan.