Feb 23, 2006

Brons....Er was op meer gehoopt, maar iedereen is wel heel blij (Olympic update nr 26)


De loting van de 1500m zag er vooraf geweldig uit. Veel spannende races stonden gepland op de en dat is tijdens deze OS wel eens anders geweest. Maar uiteindelijk vond ik het wel meevallen. Marianne Timmer viel wat tegen, en achteraf gezien had Barbara de Loor beter kunnen rijden (die overigens in Heerenveen haar laatste ritten rijdt) maar ze had in een flow kunnen zitten....
Dan Pauline van Deutekom. Weinigen wisten wat ze precies zou kunnen, maar ik denk dat niemand zijn hart vasthield toen zij reed...en dat bleek terecht. Kanshebster op het podium was dan ook nog Renate Groenewold. Vier jaar geleden ging ze nog keihard onderuit, deze editie van de Olympische Spelen bleef ze staan, maar het was een zeer slechte generale voor de afsluitende vijf kilometer. Weer een favouriet van het lijstje.
Groves, de tegenstandster van Groenewold reed daarentegen de race die Groenewold had wil rijden. Echt een toprace, ik had echt gedacht dat dit goud zou zijn.
Simionato was ondertussen alweer teleurstellend bezig geweest toen Anni Friesinger en Cindy Klassen op het ijs kwamen. Nu ben ik natuurlijk ontzettend fan van Anni dus daar was ik voor en ik heb altijd een beetje een afkeer tegen Cindy Klassen (al kwam ze tijdens het interview wel aardig over).
Anni lijkt een beetje de Jeremy Wotherspoon bij de vrouwen, het goud wordt haar zo gegund, maar ze lijkt het maar niet te halen. En ook nu staat ze met nog een rit te gaan derde.
In de laatste rit start Ireen Wust. Alle ballen op goud zou je denken, maar helaas het wordt op de helft al wel duidelijk dat Cindy Klassen naast het brons en zilver ook haar goud binnen heeft. Groves heeft ook haar medaille en Wust komt binnen op haar derde plaats. Nederland heeft medaille nummer zeven (mijn voorspelling) en Anni valt er weer naast..... Tijdens het tv-interview laat Anni ook wel een beetje doorschemeren op de laatste en verste afstand waarschijnlijk niet te starten. Heel zielig, maar doe het inderdaad maar niet en kom gezellig naar Heerenveen!
Zo, en nu even een dagje zonder televisie...al schakel ik waarschijnlijk toch wel weer in om te kijken of Irina Slutskaya wel haar verdiende goud haalt.....
foto:REUTERS/Jerry Lampen Reuters

No comments: