Feb 14, 2006

klusupdate

Zo, weer tijd voor een kleine klusupdate. Het gaat nog niet helemaal van een leie dakje. Wat is het geval. Allereerst was er gezegd dat de muren na 3-5 dagen wel droog zouden zijn. Nu, 2 weken later is nog steeds niet alles helemaal droog. Nou werkt het vochtige weer ook niet helemaal mee, maar het was blijkbaar ook wel erg nat (al hoefde ik alleen de eerste dagen elk uur de ramen af te nemen). Daarnaast wilde ik zondag alle muren gaan verven. Wendy had aangeboden mee te helpen en om elf uur stonden we samen klaar om de klus te gaan klaren. Maar na een muurtje zijn we maar gestopt; er zat zoveel relief opde muren, zo lelijk!
Dus gestopt en verder gegaan met de keuken, en ik moet zeggen, hoe meer rood en geel er weg gaan, wordt het steeds lichter, groter en mooier (ieder zijn smaak natuurlijk, dat begrijp ik ook wel).
Gisteren kwam er een mannetjes langs dat van het stuucen was. De oneffenheden zou ik zelf moeten stoppen. nou dat dacht ik niet, ik betaal voor een gladde en direct overschilderbare muur, niet dat ik nog hele delen zelf moet behandelen. En de muur moet ook nog even opgeschuurd worden. Godver! Dat hadden ze ook wel eens van te voren mogen zeggen! Dan had ik dat al eerder gedaan en dan was nu alles klaar geweest! Nu meot ik alles komende week gaan schuren en dan zondag moet ik zoveel mogelijk gaan schilderen. Nou ja, eerst maar de slaapkamer, dat zou wel fijn zijn. Kleding weer netjes in de kast en dan kan ik ook de voorraadkast leeghalen. Als daarna de boekenkasten in de woonkamer op haar plek staan is allles helemaal in orde, want dan kan er ook veel weggezet worden. Dan hoeven alleen de hoezen van de bank gewassen te worden en moeten er nog wat gaatjes geboord worden en wat lampen en schilderijtjes opgehangen worden en klaar is mijn huis!!(okay dat werd tijd ook)

No comments: