Mar 8, 2006

Creatief knutselen voor managers

Mijn leidinggevende (wat klinkt dat streng en afstandelijk zeg...) kwam vandaag met een leuke website aanzetten voor als je bezig bent met bedrijfsprocessen. Altijd als ik dit soort dingetjes hoor probeer ik ze te onthouden zodat ik ze ooit zelf kan gaan uitvoeren.
Zo moest ik eens tijdens een van mijn werkperioden (soort stages) in een projectgroep aangeven wie waar ten aanzien van het lopende project stond (project in het midden). Dit moest doormiddel van smilies. Een lachende smily voor betrokken en een teleurgestelde smily voor niet betrokken. Het was wel grappig om erachter te komen dat iemand ver van het project staat en een smily is (die moet je dus weer dichterbij brengen) en dat iemand die dichtbij staat best een treurende smily is...
Ook mijn zus kwam een keer met een goede werkmethode thuis. Bij haar op het werk was er veel stress en veel medewerkers hadden het moeilijk gevoelens onder woorden te brengen. Een van de managers (geloof ik) had toen allemaal kaarten meegebracht en iedereen moest er een kaart tussenuit halen die aangaf hoe men zich voelde. En dan alsnog uitleggen waarom natuurlijk, maar ik kan mij voorstellen dat het al makkelijker uitleggen is.
Anyway, terug naar de website. Je kunt diverse landkaarten maken en hierop routes aangeven. Wil jij dat ook doen, klik hier om naar de site te gaan. Kies op deze site voor maak een eigen wandkaart. Veel plezier!

No comments: