Mar 24, 2006

I am dreaming about ...

De laatste paar weken ben ik veel aan het nadenken. Nadenken over wat ik nou echt wil. Waar zou ik alles voor opgeven, waar zou ik volledig voor gaan? Momenteel zou ik niks nergens voor opgeven. Mijn gedachte gaan alle kanten uit. Het ene moment wil ik naar New York, het volgende moment wil ik naar Argentinie en dan blijf ik toch maar weer in Amsterdam.... of misschien Spanje ... Momenteel wil ik nog zo veel. Ik wil veel reizen, veel zien en ik wil nog zo veel dingen leren en bestuderen. Maar over een aantal jaar?

Over een aantal woon ik in een Spaanstalig land (welk ben ik nog niet precies uit) en heb ik (samen met mijn allerliefste broertje) een B&B of klein hotelletje. Zo’n soort haciĆ«nda of estancia (maar dan met minder grond) met wat dieren (kippen voor de eieren) en wat paarden voor trektochten. De haciĆ«nda heeft ongeveer 7 kamers, elke op een eigen manier ingericht. Meubilair en andere zaken zijn te koop. Ontbijt inclusief en een bar met tapas voor tussen vijf en zeven, maar geen hele maaltijden koken. Wijn mag overigens wel vloeien.

Natuurlijk is er, naast de paarden voor het natuurelement, ook een zwembad voor de verkoeling tijdens warme dagen… En het avondeten? Hmmmm, misschien iets met een taxiservice, of misschien zitten er toch wel restaurantjes in de omgeving?

Nou ja, misschien toch even met mijn broertje overleggen, die is ten slotte heer en meester op het hotelgebied…Maar bovenstaande is heel beknopt wel mijn droom. Hetgeen waar ik denk uiteindelijk mijn rust te vinden. En of dit nu in Europa of Latin America is (oh, Midden Amerika moet ik ook nog ontdekken, misschien heeft dat ook nog wel groot potentieel) dat zal met het verstrijken van de tijd wel duidelijk worden.
PS: voor de bijverdienste schrijf ik columns, ontwerp en bouw ik websites EN fotografeer ik de omgeving en maak daarmee/daardoor mijn eigen ansichtkaarten... Vergat ik dat bijna zeg.
While being in the progress of getting any line in the career planning, it isn’t possible not to think about what you really want when there are no limits at all. So while going through all this personnel adverts, I decided to get my biggest dream on paper. I hope to be able to open up a Bed and Breakfast or a small Inn some day. Not sure yet where in this world, but probably a country where they speak Spanish. Those countries got most to me the last few years. Only question is, how will it look? Well some small estancia or hacienda with some horses (to go into the country) and a swimming pool (for refreshment), all the rooms have their own look and atmosphere and breakfast will be included. Maybe lunch will be possible (especially while going out with the horses) and a small bite between five and seven (and lots of wine), but no dinner. So there must be some deal with restaurants in the surrounding. Oh, and I like the concept of being able to buy everything what is in the room.
Mostly this is not something you can live from right away, so maybe some freelance writing or building and designing websites is a nice income besides….
foto: Estancia Nibepo Aike, lago Argentino (El Calafate, Santa Cruz, Argentina) Oktober 2005

No comments: