Mar 3, 2006

Ken je het gevoel...

Het gevoel dat je graag wat dingen anders in je leven zou willen. Ik bedoel dan niet grote dingen als een huis, een relatie, kinderen of een cabrio (ook al zijn die ook allemaal erg leuk, begrijp mij niet verkeerd) maar van die kleine gekke dingetjes... En daar wilde ik het gewoon eens een keer over hebben. Die kleine dingetjes die ik graag zou willen hebben, maar niet heb en waarschijnlijk nooit zal krijgen.
Om maar te beginnen met datgene dat ik wilde hebben en ook heb.... een antwoordapparaat. Het leek mij altijd zo leuk om thuis te komen, een knipperend lichtje op je antwoordapparaat te zien, thee te gaan zetten en ondertussen de berichten af te luisteren. Toen ik dus ook pas geleden een thuistelefoon ging kopen heb ik er eentje met een antwoordapparaat genomen. Nu kan ik dus al luisterend door het huis wandelen....
En als we het dan toch over communicatiemiddelen hebben, zo'n oude Amerikaanse telefoon die je vaak in films ziet met zo'n heel lang snoer. Ik heb een ontzettend klein hsje, dus ik zou er mijn hele huis mee kunnen doorwandelen. Weet niet wat het is, en het is waarschijnlijk helemaal niet praktisch (want deze draadloze kan gewoon mee naar bed, of de gang, of de badkamer...misschien kan ik ook nog wel naar beneden, maar dat heb ik nog niet gechecked.
Dan Coffee to go....lijkt het jou ook niet geweldig om op weg naar werk een heerlijke Starbucks coffe op te halen in zo'n wit met groen bekertje... Heerlijk lijkt mij dat. Helaas hebben we hier geen Starbucks, want dan had ik in de zomer ook nog eens de beste koude koffie kunnen halen.... Misschien toch maar emigreren dan...
Oh en dan een baan waarin je altijd netjes gekleed moet zijn, op de een of andere manier lijkt me dat helemaaal geweldig. Een hele kast vol met nette, mooie kleding... Misschien moet ik kleedgeld aan de baas vragen....
En om het geheel vandaag mee af te sluiten, ritmegevoel en soepele heupen...Zodat ik de tango kan dansen en Salsa en nog meer van die dingen...en dan zou ikhet misschien ook handig zou zijn als ik Spaans en Portugees zou spreken. En heel goed kunnen koken lijkt mij ook heel erg fijn...zucht.... misschien moet ik nog een keer een topic maken met deze heimelijke wensen.....

2 comments:

Anna said...

De laatste 2 alinea's bevatten ook mijn wensen.

De wens om netjes gekleed op je werk te moeten verschijnen heeft onbewust zelfs bijgedragen aan mijn studiekeuze voor bedrijfskunde. Ik zag mezelf al helemaal voor me in m'n hippe mantelpakjes en dan met een heleboel paperassen in de lift staan naast een hele knappe collega.
Hoewel ik tijdens mijn studie wel een beetje door dit idee heb heengeprikt. Zelfs bij een of andere mini-flut-presentatie voor een simpel 1dags-opdrachtje kwamen sommigen al tevoorschijn in pak. Dat vond ik zooo overdreven, getuigen van gebakken lucht, etc., dat dat me behoorlijk ging tegenstaan. En de studie was ook wel enigszins een misstap maar dat weet je.
Neemt niet weg dat die kledingwens me idd nog steeds leuk lijkt.

Liselotte said...

Hahahahhaah, als ik ooit rechten had gestudeerd (voor advocate hoor) dan was het toch ook een beetje geweest om er altijd netjes uit te moeten zien.... Aan de andere kant, als je weet hoeveel moeite ik met broeken heb, ben ik wel blij dat ik er niet altijd supernetjes uit moet zien, maar ook gewoon lekker met spijkerbroek binnen kan zakken.... maar ja, je weet nooit wat er gaat gebeuren. Over dat koken en de soepele heupen maak ik mij dan meer "zorgen".