Mar 22, 2006

Kriebels naar het verre ...

Ik heb momenteel last van kriebels. Niets lichamelijks, maar iets geestelijks. Ik wil graag de hort op. Lekker 3 tot 6 maanden achter elkaar reizen. Niet weten wat je over een week gaat doen. Nou ja, niet precies dan. Helemaal op de bonnefooi is niets voor mij, zover heb ik mijn lesje wel geleerd. Met de rugzak op de rug door Midden- en Zuid Amerika en genieten en leren van wat er om je heen gebeurt. Spaanse lessen volgen in Antigue, grote boten zien in het Panama kanaal, misschien een korte stop in Parimaribo om nog wat oud Hollands op te zuigen voordat ik verder ga naar het zwart braziliaanse in Salvador, even uitrusten op de rug van een paard in de buurt van Asuncion (Paraguay), vervolgens de woeste watervallen van Iguazu (van Braziliaanse en Argentijnse zijde natuurlijk.... en dan hup naar het puntje van de wereld Ushuaia, het verpletterende Torres del Paine, het ijsblauwe en verwoestende El Chalten (Patagonia), een wijntje meepikken in Mendoza, het ijle Santiago de Chili, het tropische Cordeba en nog even wat zon pakken in zinderend Buenos Aires en het vervallen chique van Montevideo (Uruguay). En in het andere jaargetijde andsom, zodat ik in iedergeval met zon afsluit... Alhoewel, Spaanse lessen zijn natuurlijk wel echt nodig....
Zucht. Dagdroom. Hmmm.Tsja....
Ik weet niet waardoor het komt. Misschien omdat ik even niet lekker in mijn vel zit, omdat ik in een loopbaantraject zit waarbij ik misschien een traject in sla waar ik niet zo maar weer uit kan, misschien ook wel omdat ik richting de dertig ga en ik niet weet hoe vaak ik nog de mogelijkheid krijg om de boel de boel te laten. Maar ja, heb ik eigenlijk wel die mogelijkheid? Met een eigen huis op mijn naam... Lastig hoor. Misschien ligt het wel aan het weer. Het zonnetje dat wel doorbreekt, maar wat er nog niet voor kan zorgen dat je vingers in de ochtend nog wel in handschoenen moeten.
Nou ja, misschien blijven het allemaal wel dagdromen, of misschien pak ik op een dag ook wel daadwerkelijk dat vliegtuig.
Want leeft je je leven niet eenmaal?

No comments: