Apr 12, 2006

Ik ga op reis en neem mee ... (Genua update nr. 1)

Zo, het is weer zo ver. Het grote pak-moment is aangebroken. Om goed voorbereid te pakken check ik het weer voor de komende dagen. Al snel blijkt dat dit niet de meest handige stap was. Ten eerste omdat het weer binnen de komende zeven dagen schommelt tussen de 10 en 19 graden (grrrr) en ten tweede omdat de diverse weersites het niet met elkaar eens zijn. De een denkt dat het vandaag nog wel eens 17 graden kan worden, de ander komt niet verder dan 13.... Toch een verschil. Het verschil tussen winterjas en zomerjas. Nou ja, heb toch al besloten dat het zomerjas werd en een beetje koppigheid kan blijjkbaar in dit geval geen kwaad.

Ik kan uberhaupt maar op de meest verschillende weersoorten pakken, want als ik op reis ga kom ik altijd in de meest verrassende weersomstandigheden terecht. Ongeveer tien jaar geleden deden mijn zus en ik Istanbul aan en toen we onze eerste voetjes aan de grond zette was het nog een graadje of 15 (wij intens gelukkig) maar binnen enkele uren sloeg het weer totaal om... een heel bijzondere wind die maar eens in de zoveel jaar langskwam, kwam nou net nu langs...en dus sneeeuwde het zelfs de volgende dag. Zelfde verhaal voor San Diego... de hoeveel regen die daar gemiddeld jaarlijks valt, viel daar tijdens mijn verblijf al in de eerste maand... en toen waren er nog heel wat maanden El Nino te gaan! Of nog beter, Argentinie...het sneeuwt daar nooit meer rondom oktober... nou toen ik er was wel!! Met andere woorden een gevarierde bepakking kan geen kwaad en wat extra geld op de bankrekening om wat noodgevalletjes aan te schaffen ook niet....

Dus ik heb gepakt: twee spijkerbroeken, een jurkje, een rok, drie truien, twee truitjes met half lange mouwen, colbertje en 5 tshirts en het benodigde underwear, laarzen, slippers (douche), muiltjes en nog badlaken en bikini, voor als opeens de hitte mocht toeslaan, want het zou natuurlijk wel fijn zijn dat het in plaats van 10 graden gewoon 25 graden wordt! En dat voor een weekje, ik geloof dat ik naar Argentinie ongeveer net zo veel mee had...Al had ik naar Oslo nog meer bij mij en dat duurde maar 5 dagen.... dus het valt wellicht wel mee.

Tricky is natuurlijk het meenemen van boeken en dergelijke. Samen met schoenen en gezichts en haarproducten zorgt dat natuurlijk voor het meeste gewicht... Gelukkig heb ik mijn koffer al benede n staan en loop ik straks in fases met tassen met kleding naar beneden, want ik denk dat ik gek zou worden als ik vier hoog met dat ding naar beneden moet. DAar krijg ik straks bij Muiderpoort en Italie mijn akkie wel van schat ik zo.

Nou, ik ga zo maar eens afsluiten en mijn koffer daadwerkelijk inpakken. Ergens heb ik het idee dat ik veel meer spullen bij mij heb, want bovenstaande rijtje klinkt nog niet eens heel erg indrukwekkend....

Stad van de pesto here I come!!

PS: nu alles in de koffer zit....het leek misschien niet zo veel en het kon allemaal in een hand naar beneden, maar achteraf gezien is het misschien best veel, want de koffer zit vol. Trouwens ook klein schoenendrama, want mijn favo wandelschoenen zijn kapot en mijn rode vlammengympies vallen uit elkaar. Nu moet er wel geshopt worden.

No comments: