Nov 22, 2006

Hijgend als een paard

Stukje uit een oude column van Simon Kuipers (www.simonkuipers.nl) ..... ook de filmpjes, vooral het scheren en hardlopen... nut van eierenbakken ontgaat me nog steeds ...
Het grote voordeel van Calgary is dat de ''Olympic Oval' gehuisvest is op het terrein van de Universiteit van Calgary. Hierdoor kunnen de schaats(t)ers gebruik maken van alle faciliteiten die de campus te bieden heeft. Zo is het na de training altijd een vaste prik, een Latte halen bij de 'local starbuck' Gewoon een lekker bakkie koffie (heel verkeerd) drinken. Vaak wordt er slap geouwehoerd door de verschillende Nederlandse schaatsdude´s die vaak, met een lekker 'Starbucksje' (een zelfstandig naamwoord, vooral bekend onder schaatsers) in de hand opeens de grootste maten van elkaar worden. Hier worden de spreekwoordelijke oude koeien uit de sloot gehaald en de mooiste verhalen volgen elkaar in een rap tempo op!
Het nadeel van Calgary is dat deze baan op 1100m hoogte ligt, waardoor als je ook alleen al je veters aan trekt je begint te hijgen als een paard. Het proces van acclimatiseren heeft duidelijk zijn tijd nodig! Meestal wordt per uur tijdsverschil 1 dag berekend, wat betekend dat je met een tijdsverschil tussen Nederland en Calgary dus minimaal 8 dagen voor een wedstrijd aanwezig moet zijn. Wij zijn er 7 dagen van te voren...Dus ik mis 1 dag. Hoe ik dit verschil ga oplossen is voor mij nog een raadsel, ik probeer eerder naar bed te gaan, later wakker te worden, sneller te schaatsen en dieper te zitten. Misschien dat ik hierdoor die dag kan uitbannen en toch proberen goed te presteren ondanks dat ik dus eigenlijk gewoon te laat ben.

2 comments:

Anna said...

'schaatsdudes'?

Liselotte said...

tsjaaa...