Nov 21, 2006

World Cup Berlijn - Zondag

Om vijf uur 's-morgens beroerd wakker..... niet door de alcohol, maar door het slechte eten dat ik de laatste paar dagen heb gedaan en de spanningen op het werk. Maag is leeg en blijft zich omdraaien...kut... snel richting badkamer zonder geluid te maken. Daarna niet meer geslapen en na het ontwaken van Anna geprobeerd wat bij te eten. Bij het ontbijt gaat het bijna fout en ga ik terug naar de kamer met wat fruit (jaja, ik weet dat fruitzuren slecht zijn, maar er moet toch iets in). Een sultana, wat stengels, een appel en een banaan verder ben ik wel weer aangesterkt (mijn maag is het er niet geheel mee eens, maar we moeten toch naar de baan, kijken welke schaatsers besluiten toch te gaan schaatsen) en vertrekken we richting baan. De auto laten we nog even bij het hotel staan, daar staat ie zoiezo veilig.
Eenmaal binnen is men nog bezig met het rondschaatsen voor de eerste dweil voor de start van de B-groep. Mooi even de tijd om spandoeken op te hangen en de aanvulling op "heb je even voor mij"er bij te hangen. Volgens mij ziet alleen Margot Boer er de lol van in, maar dat doet er niet toe, wij hebben lol gehad met het maken en Margot is weer een plaats gestegen in op de humorladder.
Ook lijkt het erop dat Peter Mueller zijn woord heeft gehouden, want hij loopt netjes twee rondjes langs ons... jammergenoeg voor hem zijn we nog echt niet wakker en hebben we geen zin om hem uit z'n rondjes te trekken en loopt ie in dat opzicht voor niets langs.... nu maar hopen dat Mueller niet de ware reden van deze extra rondjes heeft verteld. maar het was fijn om op de brakke ochtend naar te kijken....
Chad had overigens ook wat last van een vaag ego...een paar uur eerder was ie nog zo stellig over niet juigen en dat soort dingen, en tijdens zijn eerste rondje op de baan keek hij ook straal langs ons heen, maar het rondje er na kregen we een vette knipoog en nog een stuk later, tijdens het warmlopen, toen ik lekker de andere kant op zat te staren, ik was al weer behoorlijk brak aan het worden) zag ik opeens allemaal armen alle kanten op schieten en een verblindend ontbloot gebit.... Chad had aandacht nodig.... Dus hebben we later toch maar een beetje voot hem gejuigt....
Even later (eeh, voor chad eigenlijk) komt Tyler Goff langs en deze keer zijn we wel wat wakkerder en vragen we in koor of we met hem op de foto mogen... om niet een al te grote stilte te laten vallen vraag ik naar z'n knie.... die laat ie helemaal zien (miniscuul schaafwondje) en verteld erbij dat hij meer last heeft van zijn rug, hij ging ten slotte helemaal over de kop (aaah, dus ik had het vorige week wel goed toen ik dacht dat ik iemand over de boarding zag slaan.... in iedergeval, toen ik ijzers door de lucht zag gaan... het is nog niet zo slecht gesteld met de bril....) na nog wat meer geklets (tja, niet alles kan openbaar worden gemaakt haha) gaat ie weer verder en gaan wij ons opmaken voor de 1000 m....
Eigenlijk valt er niet heel veel te vertellen. De races waren wel leuk, maar niet zeer bijzonder... en het duurden ook veels te lang voordat de teampersuit begon en toen ie begon was er niet bijzonder veel aan omdat er niet heel veel grote namen verschenen. Natuurlijk wel knap dat het landenrecord van NL werd verbeterd..... maar eignelijk verwachtte we ook een Canada 2 (JR Belanger en Brock Miron hihi) en Nederland 2 (met Mark Tuitert) hierna pakten we onze spullen in en verdwenen richting de auto om de terugreis te starten. De uitslag teampersuit vrouwen zouden we wel over de sms horen.....
Terug in de auto ging het even fout (oeps, deuk in het nummerbord), maar daarna ging alles redelijk goed. We (nou ja, ik moest playbacken want had geen stem meer, zucht) hebben vrolijk allemaal nummers meegezongen en wilde plannen voor de rest van het seizoen, volgend seizoen en een gehele cd collectie gemaakt... voor elke schaatser/schaatster is er wel een toepasselijk nummer .... een overzichtje verschijnt vast nog wel een keer online. Bijvoorbeeld na een lange nacht, of belabberd vroege ochtend schaatsenkijken.... en msn overleg....
Anyway, on half twaalf werd ik door Eef bij mijn zus afgezet (te moe om verder te reizen) en ben ik in bed geploft. Maandag verder richting Amsterdam gegaan, met wat tegenwerking van de NS door gladde sporen en extreem lange wachttijden voor de kaartjesmachine (waardoor het wel weer fijn was dat er gladde sporen waren, want 15 minuiten om een kaartje te krijgen was neit echt genoeg......)
Anyway, genoeg schaatsen voor vandaag.... wellicht ooit nog meer over de mogelijke fraude bij het schaatsen in Berlijn.....

1 comment:

Anonymous said...

ik heb PM serieus die hele zondag niet voorbij zien lopen. maar goed, ik had de maandag erna nog last van een waas voor mn ogen dus t kan best als ik t echt gemist heb