Jan 30, 2007

Zondagavond, de afterparty

Na een weekend vol schaatsen was het tijd om eens een lekker hapje te eten. Voor de afwisseling gingen we niet weer naar de pizzaria, maar naar etcafe De Buurman. Dit was gezellig. Helaas was de biefstuk van Anna een beetje te rood, maar mijn entrecote was perfect... helemaal goed! Miste alleen de frietjes een beetje, maar dat was ook wel omdat ik mij er zo op verheugd had!

Na het eten gingen we nog even een drankje doen in cafe it Houtsje. Toen we er al een tijdje zaten en al een tweetal Amaretto's achterover hadden getikt kwamen opeens Shani Davis, Tucker Fredericks, Blumel en Needham binnenlopen. Natuurlijk even Tucker gefeliciteerd, maar daarna vrolijk verder gegaan met Amaretto nummer drie. Niet heel veel later kwamen er wat Duitsers en consorten binnen (Monique Angermuller, Anton Hanh, Jan Friesinger, Paulina Wallin, Ioriatti en weet ik wie) en vervolgens kwamen ook de Finnen binnengewandeld (minus Poutala, wat dan weer een beetje jammer was). Toen we naar de bar gingen om nog een drankje te halen kwamen we in gesprek met Andreas Larsson, de coach van de Zweden. Het ging een beetje de vage kant op (over dat ik z'n pimp zou worden als hij in Amsterdam achter de ramen zou gaan...) maar was gezellig. Vervolgens kwam ook Janne Hanninen even voorbij. Die had ik al weer een tijdje niet meer gesproken en na een aantal keren oogcontact toch maar even aangesproken. Niet veel bijzonders, behalve dat hij dacht dat het AD en klein lokaal krantje was en dat het verhaal over jagen wat nog een geheim voor Pekka is nu bekend is bij heel Nederland....Oeps... ik mocht het dan ook niet aan Pekka vertellen. Verder nog een heleboel over het nieuw verworven trainingsschap en hoe vermoeiend dat is (vooral het constante tellen van Finse hoofden was wel aandoenlijk) en hoe goed mijn bril staat ....
Ondertussen begon iedereen goed uit z'n dak te gaan en niet veel later was iedereen aan het dansen en men wat kunnen er een aantal goed dansen. Pekka had wat aardige moves (soepel in de knietjes en toch ook wel in de heupen) en ook Tucker liet wat moves zien waarbij alle aanwezige schaatsfans in het niets vielen. Moet ik toch maar eens een beetje op gaan oefenen..
Helaas kan ik natuurlijk niet te ver in detail treden over wat men heeft uitgespookt met wie (en wat was dat met de stiefzus van Sven Kramer...hahahahahahhaa) en wat ze allemaal aan ons onthuld hebben maar er mag natuurlijk wel gezegd worden dat er mensen waren die dachten dat Anna Anette Gerritsen was... toch een klein beetje een compliment!
Om een uur of twee begonnen er een aantal mensen te dronken of te chaggie te worden, dus zijn Anna en ik aan de wandel gegaan terug naar het hotel.... Volgens seizoen weer spannende verhalen over onze trips... wellicht dat het komend jaar wel Moskou of Hamar wordt.. al bljven Berlijn en Erfurt of Inzell ook altijd prima opties!
Tot snel
PS: kleine aanpassingen kunnen nog in dit verhaal gemaakt worden, heb het er nu snel even uitgeraffeld.... ben beetje brak van een lange dag werken.... Weltrusten!

2 comments:

Anonymous said...

Hmm we moeten deze avond nog maar es nabespreken tijdens de WK Afstanden ;-)

Liselotte said...

hihi...doen we zeker!