Apr 18, 2007

Starbucks en het strand! (zaterdag 14 april)


Als we vandaag wakker worden is het geen geweldig weer, maar ook weer niet superslecht. Na het gebruikelijke opstaanritueel gaan wij naar mijn grote favoriet Starbucks, zodat ik mijn kopje koffie weer eens kan innemen en kan ontbijten met een heerlijk, grote muffin. Hmmmmm, wat een zaligheid.
Voordat we daar aankomen, maken we in de hal van het apprtement een aantal foto's om deze voor altjd te vereeuwigen. Dit is ten slotte het mooiste deel van ons appartement. Dan op naar Starbucks om een heerlijk Caffe Latte te bestellen.

Als we van boven in de zaak naar beneden kijken zien we heel veel Nederlandsers. En we zien ze niet alleen we horen ze ook. Das toch altijd minder als je je lekker anoniem in het buitenland waant, en je komt overal bergen Nederlanders tegen. Aan de andere kant moet het nog irritanter voor de Spanjaarden zijn. Kan het in Amsterdam al overspoelt raken van toeristen, dan is dat in Barcelona tien keer zo erg! Ook zijn we nog even ooggetuigen van een vrouw die tussen twee containers, in het zicht van starbucks en alle voorbijrazende auto's aan de andere kant, haar blaas leegt. Gelukkig heeft ze geen schijt aan Starbucks!


Na hier een tijdje te hebben rondgehangen gaan we verder met het inplannen van een route. Ik schiet nog even de El corte Ingles in om die peperdure paraplu te halen en dan zetten we de pas erin om naar het haven- en strandgebied te wandelen.



Allereerst weer naar Port Vell en omgeving om een kijkje bij de transbordador Aeri te kijken. Hoe graag ik daar ook in zou willen, ik krijg al een rolberoerte bij het idee daar ooit naar boven te moeten en er daadwerkelijk ook in te zitten. Ik dank dan ook iemand op mijn knietjes dat het te hard waait en dat het kabeltje buiten werking is. Hoogtevrees blijft mijn grootste issue met dit soort dingen. Vervolgens lopen we verder naar het strand van Barceloneta om daar naar de grijze zee en lucht te turen en naar de sculptures die hier af en toe staan opgesteld.

Al lopend en zoekend komen we zo bij Platja en Passeig Maritim uit waar we uiteindelijk bij Agua (Passeig Maritim 30) neervallen. Het menu ziet er geweldig uit en uiteindelijk ga ik voor een canape Iberic ham als voorgerecht, pasta met gamba's, chillipepers en geroosterde knoflook als hoofdgerecht (ga naar hun site voor de foto van dit gerecht) en verse ananas met mangosoep na en dit alles met een heerlijk roseetje.



In eerste instantie leek men niet zo happig op ons, maar uiteindelijk begon met zowaar aardig te doen. De porties waren erg klein, maar het eten was echt heerlijk. Ik had wel tien van die canape's kunnen eten en ook het hoofdgerecht en het toetje had ik wel twee keer op kunnen eten. De totale prijs voor iets wat zo lekker en zo goed was, viel reuze mee. Ongeveer 27,50 half de man.



Na deze vurrukkuluke maaltijd liepen we weer verder op de boulevard cq strand om over Port Olympic uit te kijken,de vis op de foto te zetten, en weer verder richting huis te lopen. Direct na het strand kwamen we een goed stel billen en benen tegen en hierna verdwenen we in het wat modderige parc de la Ciutadella.







Na even te hebben uitgebuikt in het appartment vertrokken we weer richting de haven, deze keer voor wat foto's van het Colombus beeld (Anna) en ik van een of ander kleurige creatie iets daarvoor. Hierna sprongen we weer in de metro voor een bezoek aan de magische fontein. Het was nu immers droog en wellicht dat we dan betere foto's zouden kunnen schieten.



Hier aangekomen bleek het veel lichter te zijn dan de dag ervoor (duh, het regende niet meer) en hebben we rondom de gebouwen en een klein beetje Olympisch stadion gelopen. Uiteindelijk werd het wat donkerder en heb ik de fontein er nog een paar keer opgezet.





Na de zoveelste foto van dit magische gebeuren sloot ik de fotoreportage af met een foto van de lichtshow rondom het hoofdgebouw en konden we weer terug om een uittentje te zoeken. Op de heenweg waren we Le Gallery tegengekomen en dat zag er wel leuk uit, maar het eten viel zeer tegen.... beetje een tegenvaller.



Uiteindelijk liepen we rond twaalven weer naar huis en konden de voetjes weer rusten en de oogjes toe.

voor meer informatie over Agua: http://www.aguadeltragaluz.com/

No comments: