Jul 5, 2007

Werk, werk, werk en werk

Werk moet leuk zijn. Werk moet je uitdagen en werk moet je scherp houden. Werk moet niet te veel werk zijn en je moet met plezier naar het werk gaan.... Pffffff, wat een boel moeten. En dat allemaal in een paar regels en dat gekoppeld aan iets wat ik minimaal 34 uur per week doe, maar soms ook wel 45 uur per week. Bij mijn vorige baan maakte ik lange dagen, maar volgens mij had ik toen meer energie dan dat ik nu heb.
Vind ik mijn werk dan niet leuk? Nee dat is het niet. Ik ga niet met tegenzin naar mijn werk. De meeste collega's zijn leuke en gezellige mensen, ik lach veel op het werk en de dagen vliegen voorbij. De weken vliegen zelfs voorbij en de vakantieuren stapelen zich geregistreerd op. Maar is dit wat ik altijd wil doen.
Nee, ik wil dit niet de rest van mijn leven niet blijven doen. Ik ben precies, maar niet de manier van precies zijn die vereist wordt bij mijn werk. Aan de andere kant, de rapportjes maken en bekijken waarom onze doorlooptijden een bepaalde tijd hebben, vind ik wel leuk. Dus wellicht moet ik het van die kant gaan bekijken en wie weet ik dan aan het einde van mijn contract eindelijk wat ik wel precies wil, en waar ik dat zou willen doen. En of ik het kan doen waar ik het wil doen.
Maar voor nu moet ik snel Excel onder de knie krijgen. Want de kwartaalrapportages moeten worden ingeleverd en ook ik heb de eer een paragraafje te mogen schrijven. En hopelijk mag dat over drie maanden weer, maar dan meer in de vorm die van een communicatiestudent verwacht mag worden..... en nu naar bed om energie te sparen en om morgen energie te hebben om een zo goed mogelijk stuk aan te leveren wat verwacht mag worden in tijden waarin moeten, moeten en moeten nog even voorop staan en rennen beter past dan stilstaan en nadenken over wat ik wil.

2 comments:

Anna said...

hee, excell-rapportages, doe ik ook! productiecijfers per maand. Ik sta ervan te kijken hoeveel ik ineens kan met excell. Toch wel tof.

Succes ermee!

Liselotte said...

I know, met al die draai tabellen en histrogrammen, zeer cool. Love it, wil er een cursus in!