Sep 14, 2007

Vrijdag 14 september.... Afscheid nemen van Buenos Aires is pijnlijk


Zucht, ik had makkelijk tot heel laat bij Tito kunnen blijven hangen, want in de straat werd er een heftig feestje gevierd. Rond een uurtje of drie werd het wat rustiger.... Zucht!

Maar tussendoor toch nog een beetje geslapen en vanmorgen voor de meute opgestaan om als eerste te kunnen douchen en een schone douche te hebben. Wel zo fijn....




Afscheid nemen in pijnlijk
Dacht ik twee jaar geleden dat ik met pijn in mijn hart en tranen in mijn ogen afscheid van Buenos Aires nam, maar ik heb het nu verdorie gewoon weer. Met een dikke brok in de keel en glanzende ogen loop ik voor de laatste keer door Buenos Aires en geniet met volle teugen. Ook sla ik stiekem nog wat Dulce de Leche in, dus ik hoop dat die potten door de douane en de vlucht heen komen (zul je zien, allemaal gebroken..... hahahahahaha zou wel weer binnen het geheel passen en dan maar hopen dat ik het uit al mijn kleding krijg) want dan heb ik een heleboel Argentinie in huis (voor degene die het willen proberen, ik meld het wel als het veilig door de vlucht heen is gekomen).


In plaats van de metro te nemen en binnen tien minuten terug in het huis te zijn, loop ik de volle 45 minuten terug van Belgrano naar Palermo Viejo.... om ook even afscheid te nemen van alle dingen van vorige reis die mijn toen zo lief waren, en nog steeds. Palermo Viejo doet mij daarentegen niet zo heel erg veel.


Beste vriendinnen met prinses Maxima
Terug pak ik de laatste dingen in en praat nog even met de B&B houdster en wat blijkt, haar dochter zit momenteel in Nederland, bij Maxima. Zij is namelijk jeugdvriendinnen (en nog steeds)met Maxima. Was bij de trouwerij, doop van de kids en nu was er een groot feest voor de verjaardag van Willem Alexander en de doop... of zoiets.... en de moeder is ook erg goede vrienden met de moeder van Maxima dus die hadden alles meegekregen. Grappig.


Dan staat de taxi er en rijd ik binnen 45 minuten naar het vliegveld. Grappig dat dat maar 60 pesos kost, echt koopje!


Rijtjes....
Eenmaal op de airport moet ik eerst in een enorm lange rij gaan staan. Volgens mij staat het hele vliegtuig er al..... en na 20 minuten wachten gaan de check inn balies open en ben ik met 20 minuten aan de beurt. Dan de airport tax betalen (ehm, zat dat niet bij het ticket, ik heb niets gehoord dat dat nog moest..... nou ja, het zal wel, volgens mij moest dat de vorige keer ook), dan door iets wat even in mijn paspoort kijkt en mijn ticket scant, dan door de scanner (het is ongelofelijk, ik fiets er zo door heen, met horloges, armbanden, flesje water, riem etc.....) en dan naar de douane.... pfffffff, kunnen er niet wat loketjes bij elkaar?!


En dan zitten we nu achter de computer, het laatste uurtje weg te tikken, wanten tot ik kan gaan boarden. Boarden begint om 16.20u maar dat lijkt iets overdreven aangezien dat een uur voor vertrek is.....

Tot de laatste updates morgen (besides Bs As opdate vandaag)
meer volgt zo


No comments: