Oct 1, 2007

Wereldkampioenschap Wielrennen

Ik geloof dat dit jaar het meest roerige jaar qua wielrennen en doping is geweest wat ik ooit heb meegemaakt.

Erg jammer. Jammer dat de wielersport, wielrenners zelf, de supporters en de sponsors de sport zo kapot maken. Want als je kijkt naar de Tour, de Vuelta, het wereldkampioenschap en een aantal andere losse koersen, is het dan niet het leukste jaar wat er in lange tijd is geweest. De vele gevechten, de nieuwelingen die langzaamaan nu ech boven beginnen te komen en het rijden zonder een echte leider in de tour... Ik heb er echt van genoten, ondanks alle dopingsperikelen (welke gek gaat er nou mee doen aan een zitaktie tegen doping en dan zelf gepakt worden en anderen verwijten van iets wat je zelf hebt gedaan). Maar de afgelopen paar weken had ik het wel een klein beetje met de sport gehad. Want hoe kun je nou sporters van wie men wellicht denkt dat ze ooit gebruik hebben, maar waarvan geen bewijzen op tafel liggen verbieden te komen. Hoe kapot wil je een sport maken? En hoe kan een sport verklaren dat een Zabel wel van start kan..... Zabel wel en bijna Bettini en Valverde niet. Bah.

Ik geef toe dat de doping competievervalsing is, maar hallo..... is het iemand wel eens opgevallen hoe veel medailles er bij de biotlon iedere olympische spelen weer herverdeeld moeten worden?


Anyway, ik had het Boogerd als meeste gegund dat ie gewonnen had, maar ben zeer tevreden dat Bettini de titel verdedigd heeft in een zeer spannende wedstrijd. En tot mijn spijt swaalt de gedachten door mijn hoofd dat ik duim dat ie niet gepakt wordt.....omdat ze geen gelijk hadden en hij gewoon schoon rijdt...

Anyway, dit was voor mij het wielrennen van dit seizoen, we stappen vanaf nu zo'n beetje weer over op het schaatsen.... WWWooohoooo, kom maar op met de pompoenen

No comments: