Dec 21, 2007

Laatste berichtje over schaatsen Heerenveen

Zoals beloofd nog een kort stukje over de avond. Na een heelrijk stuk vlees met patatjes, groente en champsaus besluiten we nog even uit te buiken in de kamer (ok, mijn conditie is nog steeds belabberd en ik moest gewoon een middagdutje doen om mijn lichaam weer iets te laten erstellen.... als er iets mis is met je auto-immuunsysteem moet je dat natuurlijk niet te veel toetsen). Rond een uur of negen komen we in beweging en wandelen we richting het centrum. We balen heel even dat we geen papraplu hebben meegenomen, maar helemaal terug naar de kamer is ook te veel moeite... dus doen we onze mutsen op en wandelen door. Om er even rustig in te komen doen we eerst even een drankje in 't houtsje om daarna even te pinnen (hahahahahahah, oh weer een onder onsgrapje) en ons daarna pas in het feestgedruis in Bak te gooien. Letterlijk gooien. Op onze weg naar achteren kwamen we langs wat hangende fans, wat locals en een berg schaatsers.... pfffff... dit was wel drukker dan verwacht. De gehele avond kletsen we zo waar nog verder bij, af en toe even onderbroken door een aantal schaatsers (Wanneer komt er een avond dat een schaatser of coach geen belangstelling in mijn bril heeft.... vooral gezien het feit dat die lui contstant met een (zonne)bril op lopen), een inval van een goed idee (minimaal goed geprobeerd Pekka) en een grappig idee voor een nieuw spandoek voor een geweldige en grappige schaatser(twee eigenlijk)....
Rond twee uur laten we de schaatsers en locals met rust (de duitsers waren de enige die het gebouw al hadden verlaten) en gaan we richting bed.....

Erfurt zit er helaas niet meer in... de kamer , de kaartjes en het vervoer waren er maar mijn lichaam geeft aan dat meerdere dagen kou en hangen zonder tussendoor te rusten echt geen goed plan is. En als je lichaam verzwakt is moet je het niet pushen (goed he, ik leer het wel...) dus blijven we thuis voor de buis.....
Wellicht dat ik nog een ticket voor het WK SPrint krijg, dus dan kan ik daar mooi heen...... en anders zit ik wederom thuis voor de buis! tot over een paar maanden in Heerenveen!

1 comment:

Anna said...

Ja die bril. Apart he. Zouden ze in Frankrijk bv geen brillen hebben? En rijdt Pekka met of zonder zonnebril op? Past zoiets uberhaupt wel op z'n hoofd haha.