Mar 9, 2008

Almost there, being so far away from it....

Terwijl de laatste schaatswedstrijd van het seizoen bezig is, ben ik in de toekomst aan het kijken. Over enkele maanden ben ik baanloos. Bewust voor gekozen. Wilde ik de vorige keer ook al, maar toen kwam deze baan voorbij en ben ik er bovenop gedoken. Wil ik niet weer doen. Ik wil (even) baanloos zijn. De onzekerheid (even) voelen en de creativiteit en de ideeen die dat omhoog gaat laten borrelen voelen. Ik wil de mogelijkheden voelen. Dromen over wat de mogelijkheden zijn en wie ik zou kunnen zijn.
Ik ga drie maanden naar Argentinie. Een krappe twee maanden in het geweldige Buenos Aires wonen en genieten van het leven. Liefst zou ik nog langer blijven, maar helaas moet ik ook blijven kijken naar wat er momenteel mogelijk is.
Maar zo ver is het momenteel nog niet. Momenteel droom ik over het opstarten van een boutique hotel in Palermo Buenos Aires. Naar Berlijn gaan, Duits leren en werken in een hotel (naar voorbeeld van een vriendin in Zwitserland) en de carriere even de carriere laten zijn en genieten van het leven en de mogelijkheden nog langer open te laten zijn.... een nieuwe taal leren en een nieuwe stad leren kennen..... Het hebben van een goede communicatiebaan bij De Nederlandsche Bank en projectgroepen adviseren over hoe te communiceren en op welke manier en aan de andere kant zou ik gewoon een regelneef willen zijn en een office manager zijn of zo.. pfffff... wat zijn er veel mogelijkheden....
En dan heb ik nog mijn huis. Wat ga ik daar mee doen. Ga ik een vaste baan vinden en het dan verkopen om iets groters te kopen (dan moet ik overigens wel heel veel meer gaan verdienen, want met dit salaris in mijn buurtje in Amsterdam wordt het mission impossible) of ga ik mijn hypotheek ophogen en breek ik de keuken en de badkamer eruit, ga met een interieurontwerper aan de slag en leuk mijn huisje voor de komende vijf jaar op en blijf lekker waar ik zit.
Allemaal dingen waar ik de komende maanden, tot december, over mag gaan nadenken. December 2008 gaat een belangrijke maand worden.
Dat nu al te weten is angstaanjagend. Is lekker. Is bevrijdend. Voelt als een thrill. is hard nodig......

No comments: