Aug 18, 2008

Voorbereiding: de laatste uurtjes

Pfffffff, wat ben ik toch ook een enorme stresskip. Vannacht geen oog dicht gedaan en een maag waar ik beroerd van werd. Er uiteindelijk maar relatief bijtijds uitgestapt en dat deed de maag uiteindelijk goed. Nou ja, hij blijft redelijk goed totdat ik stil ga zitten (zoals nu)... de eerste paniekbui is dus redelijk rustig voorbij gezakt.
Heb ondertussen ook een lekker luxe hotel geboekt voor in Sao Paulo. Het is het volgens een vriendin in een leuke buurt en een goed hotel (ze had nu ook iets anders moeten zeggen, want dan was ik er waarschnijlijk in gebleven), dus dat moet wel lekker aankomen zijn. Voor degene die willen weten waar ik ut hang: http://www.solmelia.com/solNew/hoteles/jsp/C_Hotel_Description.jsp?codigoHotel=5847
Nou, ik ga de komende drie uurtjes even ronddolen om vervolgens opgehaald te worden. Mijn stoelen voor beide vluchten zijn bekend. Naar Zurich rij 11 (kan ik er lekker snel uit) en aan het raam. Naar Sao Paulo ergens bij rij 29 en dan aan het gangpad. Eerder zat ik wel aan het raam, maar op lange vluchten hang ik liever bij een gangpad, kan ik er uit wanneer ik wil. Nu maar duimen dat er niet weer iemand met vliegangst naast me zit (of iets dergelijks) en dat het twee relaxte vluchten worden.
En het weer? De weersverwachting voor Sao Paulo is redelijk zonnig met minimaal 16 en maximaal 27 graden en een zonnetje en een wolkje. Luchtvochtigheid is trouwens 88%, is dat veel?. De dag erna in Curitiba is het net iets minder met temperaturen tussen de 15 en 25 graden (met wederom een wolkje) Daarna merk ik wel dat ik steeds meer richting het zuiden ga en zakt het steeds verder af met zelfs druppels.
Nou, ik ga nog even naar mijn tassen staren (Die zitten echt veel te vol... hoop dat de handbagage niet te veel is. Ben ook benieuwd hoe zwaar de andere tas is. Die soms op de rug hangt, maar als ik al mijn spullen zo zie veel vaker als een Hiltontraveltrip in de taxi zal belanden.
Tot in Brazilie!

3 comments:

Anonymous said...

Hé Lot, Alles goed? Hoop dat het tweede deel van je reis ook goed verlopen is. Onze reis naar huis duurde vooral in het eerste gedeelte wat lang. Pas vanaf de "Hanja Maij-Wegen strook" konden we doorrijden en waren we rond kwart over acht thuis. Het is vandaag weer druilerig en koel, ik hoop dat er nog een zonnetje komt. Ik zit nu met een kopje koffie op de bank te kijken naar de Nederlandse dames waterpolo, niet echt mijn sport, maar goed ben wel erg benieuwd of ze de halve finales gaan halen. En dan vanmiddag Anky ... Ik houd je op de hoogte. Veel plezier in Sao Paulo!

Anna said...

Hoi!
Oh gut lees ik je stresskip-bericht nu pas. Nou ik leef achteraf met je mee hoor! Maar.. als het goed is ben je nu in Brazilie! Lekker even bijkomen eerst van de reis.
Het gaat vast uitstekend bevallen. Geniet van alles!

En ohja, dat waterpolo, heb je die wedstrijd tegen die italianen gezien? Dat was voor het eerst dat ik waterpolo zag, en zag ik daar een soort walrus voor het doel drijven, was het iemand genaamd Casanova.. wat een lol.

Liselotte said...

Hahahahahaha, die wedstrijd heb ik inderdaad ook gezien....

Nou ik ben nu lekker aan het jetlaggen in Sao Paulo... ik probeer zo wat te typen over mijn belevenissen.... ik denk dat je er om eentje wel heel erg moet lachen... maar das dag 2... ik begin nu meteen....