Sep 21, 2008

Dag 34: terug naar La Rioja



20 september

Vanmorgen bijzonder rustig opgestaan en ontbeten. Hierna even een ticket voor de bus gekocht. Dezelfde mevrouw die er van overtuigd was dat het droog en redelijk weer zou blijven toen ik vroeg of de voorspelde regen zou vallen wist zeker dat er alleen om vier uur smorgens (nevernooitniet vrijwillig om die tijd mijn bed uit) of om negen uur in de avond een bus richting La Rioja zou gaan. Niet echt praktisch en een wandelingetje naar het busstation leert ons dat de bus die ons heen gebracht heeft om drie uur ook weer terug gaat. Prima. Dat brengt ons niet direct terug naar Bs As, maar een provinciestadje is al dichterbij dan waar we nu zitten.

Ingesloten!!
Als we uitchecken en nog even wat zon meepakken terwijl we op de bus wachten verheugen we ons op ons Plaza hotel. Vier sterren, dat moet toch wat voorstellen. We maken ons nog wel even zorgen om het overboeken van ons eersteklas ticket naar Bs As.
Als ik op het busstation nog even naar de wc ga, krijg ik de deur wel op slot, maar nooit meer van het slot. Het slotje draait alle kanten op, maar het dingetje van het slot blijft zitten waar het zit. Zucht, heb ik dat weer. Ik probeer het nog een keer of drie... til het duurtje op, duw het iets naar beneden... geen beweging in te krijgen. Zo irritant. Gelukkig is de vloer redelijk schoon (en droog) en heb ik kleding met lange mouwen en pijpen mee.... dus kun ik wel onder de deur door. De wetenschap dat de bus waar we straks in gaan waarschijnlijk net zo ranzig is de grond als waar ik net een mouw en broekspijp op heb gezet weerhoudt mij ervan om meteen nieuwe kleding aan te trekken. Wel ben ik erg gelukkig met het vochtige wcpapier om alles beetje schoon te maken. Beetje smetvrees heb ik natuurlijk wel.


Plaza hotel
Eenmaal in La Rioja aangekomen is het omboeken van ons eersteklas ticket een uitje. We vertrekken morgen om zes uur en zitten nog steeds op stoel twee en drie en liggen daar na het avondeten ook. Perfecto! Het krakkemikkige taxietje brengt ons snel naar ons hotel dat er in ieder geval van buiten net zo uitziet als op het internet. Maar een blik op het interieur van de kamer (roze toilet,bad en bidet en tegels) en een wat vlekkerig tapijt doet ons toch wat twijfelen aan de accuraatheid van de foto´s op internet. Dit ligt en staat er allemaal al sinds de jaren 70. En vier sterren lijken er ook wel twee te veel. Maar het zwembad op het dak is wel cool en het uitzicht ook wel. Das tenminste iets!
Helaas blijkt de masseur richting Bs As vertrokken te zijn (he, wij morgen ook..... eerste klas) en is een rustgevende massage niet echt aan de orde. Dan maar eten.

2 comments:

Anonymous said...

Hoihoi, zo te lezen gaat alles goed daar. Hier gaat het ook goed, het weer houdt zich aardig, we hebben zowaar wat zonnige dagen gehad! Verder ben ik vorige week weer begonnen met werken en (helaas) is daar weinig veranderd, dus ben maar eens om heen aan het kijken. Ik zal je morgen ook v an kantoor wat uitgebreider mailen. Fijne dagen, groetjes aan Marloes!

Liselotte said...

wacht de uitgebreide mail af!!!
XXX lis en de groetjes van Marloes terug!!