Sep 17, 2008

Dag 31: Een maand weg!



17 september

Goh, wat gaat die tijd ongelofelijk snel! Al weer zo lang onderweg. Heb volgens mij ook al wel weer best veel gezien. Gelukkig gaat er nog veel meer komen. Heb er nog steeds veel zin in om meer te zien, maar ben ook wel blij om straks gewoon lekker in Buenos Aires rond te hangen en even niets te hoeven doen. Beetje relaxen, beetje rondkijken en een beetje shoppen. Heerlijk leven.

Maar voor nu zit ik natuurlijk nog gewoon in Salta. Tot mijn schaamte blijf ik de armoede toch een beetje onpasselijk vinden. Heeft voornamelijk te maken met mensen die wel graag eten van je bord willen hebben en met mensen die lichaamsdelen missen en geld willen. Heb daar moeite mee. Krijg ook wel medelijden, maar wil het liefst dat ze me gewoon met rust laten. In dat opzicht is er dus in drie jaar tijd weinig verandert. Maakt me ook extra blij dat ik vandaan kom waar ik vandaan kom. Das dan weer even een feitje waar je met je neus bovenop wordt gedrukt.

Bijna weer fit
Verder ben ik er weer redelijk bovenop, maar is Marloes nog een beetje light headed en krijgt ze tot haar grote geluk nog een kopje coca thee (ik ruik er even aan en besluit dat ik de mate ervaring voldoende vind... deze hoeft er niet bij op theegebied) en duikt daarna nog even de wc in. Wellicht is het dus ook goed voor de stoelgang.

Hierna checken we uit. Gisteren heeft Marloes onderweg voor mij een bijzonder stoere poncho achtige sjaal aangeschaft (zwart.... blijft toch wel een favo kleur, voorzover je daar van mag spreken) en die zorgt ervoor dat mijn tas voor bijna 1/3 verder is gevuld. ZO gaat het snel. Straks op Retiro nog maar even een koffertje aanschaffen, anders kom ik nooit meer met al mijn spullen thuis.

Maar verder met het verhaal. Als Marloes haar kopje cocathee achterover heeft gegooid checken we uit (zo fijn een credit card, kan nooit goed zijn voor mijn banksaldo, maar gaat wel lekker makkelijk zo) en wandelen we naar het centrum. Daar proberen we een busticket te scoren dat cocha cama of cama op zich geschreven heeft EN naar La Rioja gaat EN in de avonduren vertrek. Maar helaas, bij geen enkele busmatschappij is die combi te vinden. Wel eentje die in de middag vertrekt en cama heeft (lekker luxe) maar die komt om half twee aan. Das ook weer zo wat, want de bus die we moeten hebben om verder te reizen gaat pas in de ochtend. En vijf uur op een busterminal wachten trekt ook neit zo. Dus na veel getreuzel en een bezoek aan de busterminal (wie weet hadden ze daar nog een andere maatschappij die wel heeft wat wij willen) boeken we toch maar semi cama en bereiden we ons voor op een knus ritje vanavond. We weten nu al wel zeker dat we direct na aankomst op La Rioja we een busticket naar Buenos Aires scoren, kunnen we de rest van ons verblijf ik La Rioja zo indelen dat we in luxe terug naar huis reizen....

Verder doen we weinig. We wandelen wat, we drinken nog een litertje versgeperst sinaasappelsap, we winkelen wat en we eten wat..... tot in La Rioja of in Buenos Aires (weet niet wat de internetverbinding in Villa Union is...)

Voor paps die mijn reisboek heeft: we gaan de parken Talampaya en Ischigualasto (maanvallei) bezoeken

No comments: