Nov 21, 2008

Dag 95: De laatste loodjes zijn zwaar en zwart

Afscheid nemen is zwaar. De brok zit in mijn keel, en dat is niet alleen van de verkoudheid. Als ik wakker word wordt het pijnlijk duidelijk dat dit echt de laatste uurtjes in het perfect zonnige Buenos AIres zijn. Na het douchen en net voor het ontbijt begin ik met de zware taak om afscheid te nemen van mijn oude kleding en hallo te zeggen tegen een deel van mijn nieuwe kleding en vervolgens een goede poging te doen om alles er in te krijgen.
Moet eerlijk zeggen dat het verdeeld over drie tassen niet eens zo heel erg slecht gaat, maar ga dan ook wel voor beide onderdelen (vliegtuigruim ongeveer 22 kilo) en vliegtuig zitruimte (12 kilo) redelijk ruim over de toegestane hoeveelheid kilo`s heen. Verdorie. Wat een gedoe.
Maar momenteel kan ik nog niet echt afscheid nemen van nog meer dingen dus ik besluit het toch echt allemaal met mij mee te slepen. Zou het wel op prijs stellen als iedereen meeduimd om alles zonder problemen door twee dagen vliegen heen te slepen.
Tussendooreven wat lunch en daarna loop ik toch wel een beetje met mijn ziel onder mijn arm. Ik wil gewoonweg nog niet weg. Maar ja, dat het ik gisteren ook al gezegd en ik ben ondertussen redelijk volwassen (qua leeftijd dan in iedergeval) dus ik besluit dat ik mij er gewoon bij neer moet leggen.
Denk dat het ook wat moeilijker is dan vorig jaar. Toen ik toen het land verliet en afscheid nam was het maar voor 12 maanden. Nu toch minimaal wel voor een jaartje of twee. Kan toch niet deze kant op blijven rennen. Er zijn nog zoveel andere plekken in Zuid-Amerika en de rest van de wereld te zien. Maar stiekempjes beloof ik mijzelf dat ik hier nog wel een keer terug ga komen. Wellicht als de economie hier weer eens een duik neemt en het weer beter voor de bankrekening is....
Voor de komende 7 uur rest mij dan ook niets anders dan langzaamaan afscheid te nemen van Buenos Aires en Argentinie en mijn blik langzaamaan weer op Nederland te richten. De weerberichten uit die richting maken het er alleen niet direct aantrekkelijker op om dat te doen...
Nou ja, next stop Sao Paulo voor een uurtje of 22. En daarna hallo Amsterdam!, hallo goede voornemens.

2 comments:

Martijn said...

Oei... de laatste uurtjes... zwaar... Nou geniet nog even! Wat is er met de prijzen gebeurd? Toch niet vlak voor mijn 1e bezoek opeens sky-high?? En ehm ik wil je niet depri maken maar wees voorbereid op hagel en mogelijk de 1e sneeuw van het jaar volgens het KNMI... Ben benieuwd wat je van Sao Paolo vindt. Bon viage de vuelta!!

Liselotte said...

hola! prijzen gaan richting nL niveau.. beetje jammer, maar elaas waar.
en dat weerbericht had ik ook opgevangen ja... brrrrr....
gaan wij nog even meeten komende week....e ven kort, kan ik even wat spullen bij je droppen. Let me know of je ook naar >Brazilie en chili gaat.
beso!