Feb 4, 2009

WC Erfurt... Waar is die Italiaan gebleven?




29 januari 2009

Na een relaxt nachtje worden we goed uitgerust wakker. We proberen allebei de douche uit (en allebei hebben we het idee dat we bijna verzuipen als we onder dat stortding staan en het nergens in het bad kunnen ontwijken) en grinneken nogmaals om de kamerindeling.

Redelijk bij tijds wandelen we de ontbijt kamer bij. We zijn hier niet bepaald de enige Nederlanders.... We checken alle keuzes uit. Jeetje wat een boel soorten broodjes, beleg en diverse soorten yoghurt en fruit. Jammie!

We doen ng een poging om thee te tappen, maar komen er niet direct helemaal uit. Pfff, geen stress, dat kopje thee drinken we zo wel ergens onderweg en morgen zoeken we wel opnieuw uit hoe de thee werkt.

Hierna halen we een plattegrondje en trekken Erfurt in. Het is best fris (lang leven de jas met capuchon) en kijken naar de omgeving. Als we denken aan de andere kant van het centrum te zijn komen we het M-hotel tegen... heeee, daar hebben we wel eens op 14 februari binnengezeten? Leuk zeg om dat weer te zien (alleen de sneeuw en het nachtelijk uur missen in het ophalen van de herinneringen). Vervolgens drinken we een kopje thee in een of ander hip tentje en gaan dan op zoek naar onze favo Italiaan... om die vervolgens niet te vinden... nou ja, wel gevonden maar niet meer open... ZUCHT.

We kopen snel wat eten voor de komende dagen, wandelen terug naar het hotel, eten daar wat lunch (waar we weer tegen een bijzonder blonde Nederlander oplopen) en gaan vervolgens nog even richting centrum om wat te shoppen.

Rond 16.00u zijn we terug in het hotel en gaan onze bikini's aantrekken (naakt in de sauna in de sportschool is het een, naakt in de sauna in een hotel is het ander). Terwijl ik mijn spijkerbroek uit wil trekken en Anna op de wc zit, horen we een kort belletje waarna opeens onze kamer open gaat .... HUH......




Gelukkig zijn wij niet de enige die superverbaasd zijn, de vrouw die binnenkomt ook. Terwijl ik mijn mond nog open heb staan van verbazing, komt Anna van de wc gekropen. Een lachsalvo volgt. WTF? Nou ja, we hebben er wel een meetlat en pepermuntjes bij....

Hierna verkleden we ons alsnog en wandelen we richting de sauna. Als we na de eerste sessie van het uitzicht gaan genieten zien we een soort van koperen waterbak. En wat blijkt dat ding gaat zingen als je over de handvatten wrijft en het water gaat spatten. Dat laatste gebeurt neit, maar met wat wrijvingen komt er wel een oorverdovend geluid uit. Ha, grappig speeltje.





Hierna nog even in de stoomcabine en dan terug richting hotelkamer om een chocolademaskertje op te doen (foto's van Erfurt zal ik wel posten, die van het chocomasker niet....).

Als we weer van onze rode hoofden af zijn, gaan we richting Roma. Een absoluut niet aan te raden pizzaria. De binnenkant is verkeerd Kitsch en de obers bijna te slijmerig (kan ie niet een andere kant opkijken dan de gehele tijd de onze?) en de gratis prosecco is niet te zuipen!

Als we weglopen doe ik nog een halve grijns richting wat finnen en dan vertrekken we in richting de kou en richting ons warme hotel.
Hier vallen we neer in de sportbar en drinken een amarettootje of wat. Ondertussen horen we wat Nederlanders (waaronder onze buurman) discusieren wat er zou gebeuren met de kwalificatie van Bob als hij zevende wordt.. of valt... en of de oplossing regelementair is of niet.... interessant....

Rond twaalf uur vertrekken we richting ons bedje. Morgen begint mijn eerste en laatste WC bezoekje van dit jaar....

5 comments:

Anonymous said...

oh god, de lachspieren krijgen het alweer zwaar te verduren.
De thee, meetlat, muziekbak, wc, libanese toko etc, ik lig hier weer in een deuk. Gezellig :-)

Anna

Liselotte said...

Ja, het was wel weer een ouderwets gezellig weekend. en dan weet jij nog wat er nog meer gaat komen, hahahahahahahahahaha

Anna said...

:-) een aantal weken later lees ik het nog eens.

Heb jij je Erfurtse shirtje al aangehad? Tis me nog iets te fris geweest helaas... Laatst in Antwerpen hadden Karlijn en ik hetzelfde met betalen, ging ook met tig verschillende pasjes niet. Uiteindelijk met mijn laatste creditcard weer wel. Vaag he?


Oooh en het ontbijt was erg fijn! Dat hadden we toch goed geregeld :-) (of juist niet hahaha).

Die wc-actie was toch wel de grap van het weekend.

Heb ik je trouwens die choco-foto's nog gemaild?

Liselotte said...

heb het shirtje ook nog niet aangehad .... veels te koud ... komt in Berlijn of Stockholm wel, haha

ach ja, we hebben veel leuke momenten gehad, en ik heb idd de chocofoto's, maar het leek me beter die niet te posten

en dat met die creditcard en pasjes was echt vaag, dat heb ik bv in zuid amerika nog nooit gehad ....

Liselotte said...

moest de wc nog ff nalezen, maar dat was idd erg maf ... dat soort dingen overkomen mij ook altijd weer... dat iemand binnenkomt terwijl mijn broek half uit is.... zucht ...