Apr 11, 2005

Amerika en zo.....


Een vliegtuig van KLM mocht niet doorvliegen naar zijn eindbestemming(en moest boven Canada keren). Amerika heeft namelijk een andere lijst van terreurverdachten dan bijvoorbeeld Nederland. Het vliegtuig op weg van Amsterdam naar Mexico City moest over Amerikaans grondgebied; en dat ging dus niet door… Naast het feit dat Amerika een andere lijst met terreurverdachten heeft, waarom zeggen ze dat pas als het vliegtuig bijna over heen vliegt. Ik hoop maar dat de extra gemaakte kosten verhaald kunnen worden op Amerika. Vaag land.
Verder zag ik zondagochtend een berichtje op teletekst dat drie 14 jarige Palestijnse jongetjes zijn doodgeschoten…Ze waren aan het voetballen, maar de Israëli zagen gevaar in hen. What the fuck!! Waarom doen we niets tegen die stomme Israeli, zij zouden moeten weten hoe het is om geen eigen plek te hebben, maar nee ze pikken land in en lokken vervolgens extra geweld uit…om vervolgens weer extra zware charges te kunnen uitvoeren…en wat doet de rest van de wereld? Helemaal niets. Alleen omdat de U.S. er niet zo veel problemen mee hebben. Hoe veel doden moeten er vallen nog vallen voordat Israël eens gestraft wordt voor hun daden?

Verder nog sport. Zelf zaterdag lekker gezwommen. Het was rustig, dus we (San en ik) konden lekker op ons rug beginnen. Wat natuurlijk wel een extra aanslag op de armen was (die zijn om half acht ‘s-morgens nog niet helemaal wakker) Het uitpuffen in de stoomcabine was ook heel erg fijn. De profsporters zijn ook lekker bezig geweest.
Paris-Roubaix was misschien iets minder modderig dan vorig jaar, maar wel behoorlijk spannend. Eigenlijk hoopte ik dat Flecha zou winnen, maar ik denk dat ie teveel kopwerk heeft gedaan (al was Boonen ook wel erg goed) en ik vind het jammer voor Hincapie dat ie vooral als knecht van Armstrong zo goed uit de verf komt. Van Bon had ik het, als oud stadsgenoot (geloof ik) ook wel gegund. Maar het lijkt wel of altijd net niet uit de verf komt.
Qua voetbal; ik ben en blijf Ajaxmeisje, dus ik ben errug blij dat Ajax weer gewonnen heeft en deze keer overtuigend. Vond Adriaanse erg eerlijk, beter dan de persconferentie van vorig jaar. Balen dat er weer bij AZ weer een verdediger uit viel. Vooral omdat zij komende week weer tegen Villareal moeten. Ik duim voor ze…maar ja, men zegt: een slechte generale, een goede…. Dus ik ga er maar van uit dat AZ het haalt (duimduim)Andere sport heb ik niet gevolgd. Ik wacht op de volgende F1 wedstrijd, maar dat wordt nog twee weekjes wachten…..

No comments: