Apr 25, 2005

Monsterzege Anky, mooiste Kür van Gal…..

Afgelopen weekend was er de wereldbekerfinale dressuur. De Amerikanen deden het op thuisgrond goed. Het leek wel of de muziek op Las Vegas was aangepast. Veel muziek met toeters en bellen. Sven Rothenberger lijkt qua muziek steeds meer van de Duitse lijn af te wijken; steeds minder bombastisch. Ik ben benieuwd waar hij zou staan met een echt goed paard. Zijn huidige paard Barclay, leek in Athena al op zijn top, maar leek nu toch weer iets constanter. Andie McDonald, Amerika’s Anky, reed een nette proef, maar zag er wat vlak uit. Het paard beweegt netjes zonder fouten, maar valt niet op… Edward Gal reed een GEWELDIGE proef! Complimenten. Het leek met vlagen vanzelf te gaan, alsof hij er alleen maar stil op hoefde te zitten en zijn uitgestrekte draf gaf mij kippenvel! Het leek wel slowmotion, alsof er een discolicht aanstond. Anky reed als vanouds een goede proef, maar er vielen zeker wat steken in. Ook leek de proef vlakker dan in Athene en moest ze er harder aan werken, maar toch een monsterscore;86, 675% Uiteindelijk toch een beetje domper. Zelf vond ze het trouwens een van de beste proeven ooit. Maar proficiat, wereldbeker nummer zeven (5x met Bonfire, en nu voor de 2e keer met Salinero)

Maar was natuurlijk ook nog andere sport. Van de enkele paardenkracht schakelde ik over naar de meerdere paardenkrachten…… F1…..Wat een ontzettend leuke wedstrijd. Vooral na rondje 36! Ik weet dat er veel mensen geen fan zijn van Michael Schumacher; maar wat een enorm goede race! Slecht voor mijn bloeddruk. Het was alsof hij als een roofdier achter Alonso aanging. Ik denk dat deze race laat zien dat hij erg goed kan racen en dat het team van Ferrari de beste planners zijn. Als de auto maar gaat, zijn ze qua tactiek bijna onverslaanbaar. Maar natuurlijk ben ik nog altijd voor Fernando Alonso, hij moet dit jaar wereldkampioen worden! Wat bleef hij koelbloed met de sluipmoordenaar achter zich aan…Wel gewaagd dat Alonso andere orders kreeg, dat ie tot het gaatje mocht gaan. Maar dat is natuurlijk de enige manier om te laten zien wat je echt waard bent. Ja, helemaal top.

Ik mag natuurlijk niet helemaal voorbij gaan aan voetbal en wielrennen.
PSV landskampioen. Beetje jammer, maar natuurlijk altijd beter dan Fyenoord. Eigenlijk, als ik er onpartijdig naar kijk ook de enige echte terechte landskampioen. Goedlopend team, en tot nu toe maar een wedstrijd verloren. Vooral de Brazilianen Alex, Gomez (is hij brazilliaan) en Farfan zijn mij echt opgevallen (Jan Vennegoor of Hesseling blok ik altijd een beetje). Leuk van Van Bommel dat ie de schaal meteen naar de 100 jarige heer Philips bracht. En dan nog wielrennen. Stiekem probeer ik al een inschatting te maken wie er de kanshebbers zullen zijn voor de Tour de France. Niet dat je dat nu al kan zeggen, want sommigen heb ik nu nog helemaal niet in beeld gezien. Ullrich bijvoorbeeld en van McEwen en O’Grady is ook nog weinig bekend. Vinokourov is natuurlijk al wel aardig bezig… Armstrong zal straks gebrand zijn. Vorig jaar hoopte ik nog dat Beloki terug zou komen. Heb had ik namelijk in het jaar van zijn val op nummer 1 staan. Maar die hoop zal wel nooit omgezet worden in waarheid. Maar er valt nog niets over te zeggen; we zijn nog nu bij de eendaagse wedstrijden. Wie zegt of Boonen, Rebellin, en DiLuca ook meerdaagse wedstrijden kunnen rijden? Jammer dat Boogerd weer te laat was voor d overwinning….het lijkt wel of het hem niet gegund is, of dat zijn tactiek toch niet scherp genoeg is…..
Dit voor dit sportweekend!

1 comment:

Liselotte said...

hmmmmm, is het zo erg? maar ja, er zijn ergere dingen dan een sportfreak zijn en Mart Smeets moet binnenkort maar eens met pensioen......
Deze week zit ik rond lunchtijd een beetje vol, maar volgende week heb ik zeker tijd voor terrasje...we mailen/bellen!