May 31, 2005

Frankrijk zegt NEE

Voor het eerst dat Frankrijk en ik iets gemeen hebben (naast de liefde voor wijn (maar geen Franse wijn), stokbrood en croissants). We zijn allebei tegen de Europese grondwet. En nu hebben de Fransen een hard nee laten horen. Ik zie JP Balkenende in zijn stoel verder onderuit zakken en Wouter Bos bedenken dat we het misschien niet over een jaar, maar misschien over twee jaar nog maar eens een keer moeten dat die Nederlanders dan zien wat ze missen. Overigens leuk dat JP het niet aan zijn collega's durft te vertellen als we NEE zeggen, hij zou een gek figuur slaan. Inderdaad, watn hieruit blijkt dat de volkvertegenwoordiging al jaren dingen doet die het volk niet wil! Ik heb nu eigenlijk ook wel een beetje genoeg van mijn "eigen"partijtje dat maar blijft zeuren om voor te stemmen. Nooit gehoord dat Nederlanders naast nuchter ook vaak wat koppig zijn. En inplaats van de kont de kop in de wind steken? Ik hoop echt dat wij Nederlanders woensdag met een nog grotere meerderheid nee stemmen en dat donderdag de schrik bij die EU gasten toeslaat....

No comments: