May 31, 2005

Maf beest

Het hondje van mijn broertje Gijs had afgelopen zaterdag een zeer productieve bui. Toen mijn zus en ik aan het begin van de middag arriveerde om ons in de zon cq schaduw uit te rollen en te genieten van het heerlijke weer, kreeg de hond het al snel op zijn heupen. vlak onder het oppervlake bewoog een mol zich voort. Natuurlijk zag de hond (Binkie) alles bewegen en vloog hij er op af en begon als een gek te graven. Omdat het mijn zus niet zo'n goed idee leek om vlak voor haar gezicht een mol vermoord te zien worden, hield ze de hond tegen (mijn vader baalde daar wel enigszins van). Vervolgens ging hij tijdens het BBQ-en opeens achter een haas aan. Die kreeg ie gelukkig niet te akken ,want dat had mijn maaltijd toch wel behoorlijk verpest. Tijdens het toetje hoorde we een door been en merg gaand gegil....De hond had, bleek na nadere inspectie, een grote dikke pad te pakken. Brrrrrr. De kat vond dit wel van zijn voormaat en sprong er vervolgens bovenop. Gevolgd door ongeveer alle vrouwelijke aangewezigen. Een berg gegil was vervolgens in de omstreek te horen, toen we probeerde uit te vinden of ie nog leefde (en nog meer gegil toen bleek dat hij nog sprinlevend was (letterlijk) terwijl iedereen er van overtuigd was dat ie morsdood, of verlamd was (zie je nou wel dat ik voorzichtig met een schep kan manouvreren) en hij vrolijk wegsprong) Het half uur daarop hebben we de kat bij ons gehouden, om vervolgens maar in de stal te gaan zitten (het werd wat koud) Of de pad het overleefd heeft weet ik niet, maar de hond lag na al deze actie compleet voor pampus.....

No comments: