May 25, 2005

twee dingen

Ik heb het met twee dingen echt helemaal gehad.
1.Dat gezeik over de Europese grondwet. Als de politiek niet zo ontzettend stom was geweest zo op een JA aan te sturen dan hadden ze volgens mij veel meer kans op een ja gehad dan nu. Ik was al van plan NEE te zeggen, maar daar die eindeloze reclamespotjes, advertenties in kranten en gewouwel in kranten ben ik het definitief zat. EN on top of that begint Balkenende ook nog eens te dreigen dat we de boot missen. Hou er mee op! We mogen eindelijk zeggen wat we over de EU denken. Is ons iets over de euro gevraagd? Iets over de EU? Iets over de toelating van drievierde van het Oostblok, over de toekomstige toelating van Turkije? Nee toch? En bij deze geef ik mijn stem: Nee tegen allemaal. Nederland zit in de top 5 van landen die het meeste geld bijdragen en volgens mij zitten we ook in de top 5 van landen met minste invloed. We zijn het braafste meisje van de klas maar het enige wat we doen is ervoor betalen. En dan hebben we ook nog de tegenstrijdigheden in de verhalen die de verschillende landen over de nieuwe grondwet de wereld i sturen. Frankrijk zegt dat zij als groot land via deze nieuwe grondwet veel meer invloed krijgt dan de kleine landjes, daarom moeten de Fransen JA zeggen. Nederland en wat andere kleinere landen zeggen dat we ja moeten zeggen omdat we meer invloed krijgen….ehm, wie zit er op het verkeerde spoor? EN ik vraag me af of we daadwerkelijk zoveel terrein verliezen ten aanzien van Amerika en China. Laat Bush nog ff een oorlog beginnen en heel Europa staat op zijn kop en China en Japan zitten er überhaupt aan te komen na een grote achterstand 9al weten we natuurlijk niet wat daar zal gebeuren als een volgende keer en epidemie als SARS of vogelziekte net niet op tijd de kop in gedrukt kan worden) Maar wat ik wil zeggen; kappen met dat gezeik over de grondwet, of kom met een transparante voorlichting zonder die ja push erachter
2. mijn collega die de gehele tijd loopt te fluiten, mee te zingen en loopt te kletsen. Nou weet ik wel dat ik al de neiging heb tot kletsen, maar hij maakt de gehele dag door geluid en dat werkt niet echt bevorderlijk voor mijn concentratie. Ik vind het helemaal niet erg om zo nog een aantal maanden alleen op een kamertje te zitten….

En het nu al over hal negen, ik ga snel weer verder met mijn werk. Tot snel!

2 comments:

Anna said...

Sterkte!
Ik ben het HE-LE-MAAl eens met je grondwet-analyse. Het is gewoon gezeik en ik stem ook NEE tegen alles! Ooit ging alles voorspoedig met Nederland, en nu wordt alles langzamerhand afgebrokkeld. Waarvoor is de EU goed? Flikker op met die hele onzin. Dat referendum is bovendien schijnheilig. Ik hoop dat Frankrijk ook al tegen gaat stemmen, en dat de hele EU ontploft.

Anna said...

In de Intermediair van deze week staan flink wat redenen om NIET op de grondwet te stemmen. Of in ieder geval de pro-argumenten van de politici te weerleggen.