May 30, 2005

Wat een race!

Ik heb de Grand Prix van Europa nooit leuk gevonden, maar dit seizoen is alles op zijn kop. Monaco prut en Europa leuk. Ik heb nog nooit gezien dat de start uitgesteld werd en een tweede opwarmronde werd gedaan, maar dankzij Fischicella heb ik dat gezien. En dan gaat er vervolgens van alles fout bij de start. Twee schuivers, waarbij diverse mensen elkaar raken en anderen er net aan ontsnappen en Webber er als eerste af. Dat is balen! En riep ik laatst nog dat er al heel lang geen drive through panelties meer waren gegeven, de laatste twee races zijn ze bijna niet meer bij te houden, vooral afgelopen zondag. Ik kon ze volgens mij niet meer op een hand tellen. In de loop van de race begon Raikonnen te schuiven, tot twee keer toe. Ongeveer 10 ronden voor het einde zagen de banden van Raikonnen en Alonso er erg slecht uit. Die van Raikonnen waren net iets verder versleten (hij stuiterde rond als een gek) en schoof er in de laatste ronde met een gebroken ophanging af. Wat een spectaculaire spin. Raikonnen had groot geluk dat ie de band niet op zijn hoofd kreeg en Button dat Raikonnen hem niet hem niet mee nam in zijn spin. En wat een woede bij Raikonnen toen hij zijn stuur weggooide. Alonso klopte na afloop nog even op zijn banden, wat een mazzel dat ie het gehouden heeft! En….dit is een onwijs belangrijke stap in het wereldkampioenschap, hij loopt weer 10 punten uit op Raikonnen. Dus bij deze alvast…. Fernando Alonso for Worldchampion! Wat ik nu ook meteen wil zeggen; banden wisselen moet weer toegestaan worden, want Alonso had ook geen groefje meer over (samen met een berg anderen). Ik vind het ook veel spannende als er banden gewisseld mogen worden, dan gaan tactieken veel meer een rol spelen. Maar ik denk dat daar na zondag wel meer discussie over gaat komen. Een ander leuk punt, veel wisselingen aan de kop, helemaal goed! Dan nog een allerlaatst klein dingetje over deze race…goede wedstrijd van Barrichello en Albers.

No comments: