Jun 10, 2005

Amsterdam Amstel, Duivendrecht, Puerta en God

Als allereerst natuurlijk even nog wat over de staking van gisteren. Gelukkig was het heerlijk weer, dus de ongeveer 20 minuten durende wandeling van Amsterdam Amstel naar het werk was geen straf. Op de terugweg ging ik nog even langs de Mediamarkt om een digitale camera aan te schaffen en na mijn opnieuw verfrissende wandeling kwam ik op Amstel om te horen dat er bij Abcoude ook een stremming is en dat er dus geen treinen rijden naar Duivendrecht en Utrecht en dat er wordt aangeraden ander vervoer te nemen. Op het moment dat dat werd opgeroepen zag je op alle gezichten de ergernis wegglijden en verbazing verschijnen. Welk ander vervoer? Er reden tenslotte geen metro’s, trams en bussen? Gelukkig werd de sprinter ingezet als veredelde metro en kwamen we er als nog. Op de terugweg toch maar even de benenwagen genomen naar Duivendrecht (een wandelingetje van ongeveer 10 minuten langs de mooie AmsterdamArena). Als enige opmerking nog, waarom gaat niet alles tegelijkertijd staken? Nu heb ik gister niet in Amsterdam kunnen reizen en volgende week vrijdag kan ik niet naar Amsterdam reizen omdat er dan hoogstwaarschijnlijk geen treinen rijden. Had dat toch lekker samengevoegd!

Dan de kranten (de Spits en Metro). In de ingezonden brievenrubriek wat gebazel over dat programma God bestaat niet. Wat een berg gelovigen die over de zeik gaan als je dat zegt. Ik hoor toch ook altijd aan dat ie wel bestaat en ondanks het feit dat ik daar niet in geloof ga ik toch ook niet over de zeik? Dan mag er toch ook gezegd worden dat ie wel bestaat. Ik was zo ontzettend blij toen ik het boek de DaVinci code las, ik geloof dat verhaal over de bijbel wel. Ten slotte, de Grieken geloofden ook in goden en wij noemen hen nu mythen. Kans dat over 100 jaar god ook een mythe wordt genoemd. Tot zo ver de ingezonden brieven.
Dan de sportrubriek. Argentiniƫ mag naar het WK (tja toch een beetje Argentiniƫgeobsedeerd) en Puerta gaat in Amersfoort spelen.
Dit voor nu, spreek jullie later!

No comments: