Jun 9, 2005

Litmanen, Maduro, Melchiot en Heitinga

Hoe kinderachtig is het om heel blij te zeggen dat het leuk was Litmanen weer op zijn typische manier over het veld te zien rennen? Ik vind het altijd leuk, of ie nou een slechte wedstrijd heeft of een goede. Maar ja, gisteren behoorde hij tot de tegenstanders. Het duurde overigens wel even voordat ik de wedstrijd gevonden had, en tot mijn allergrootste verbazing kwam ik tot drie keer toe een wedstrijd Engeland-Denemarken tegen (vrouwenvoetbal) Al zappend hoorde ik ook al wat opvallende uitslagen. Zou toch wel weer een keer gaaf zijn als Nederland weer eens ergens met een 6 in het doelpuntensaldo weggaat (en dan bedoel ik niet tegen AGOVV of zo) . Maar we moeten dus tegenwoordig naar Nickelodeon….Die heeft bij mij een belangrijkheidniveau van zender 24 mee gekregen….dat moet dus wat naar voren als ik vanaf nu daar heen moet zappen voor voetbal (en straks alle andere mogelijke sporten, want ze zullen daar Wimbledon, de Tour de France en de OS ook wel opkopen)
Maar weer terug naar de wedstrijd. Arme Lucius (knieblessure) en wat balen voor Nederland. In de 26ste minuut al de eerste, verplichte, wissel en dan ook nog Mario Melchoit. Vlak erna ging Litmanen er ook al weer uit (verdorie). In de 35ste minuut maakt Van Nistelrooij een van zijn bekende rommeldoelpunten. Het lijkt helemaal nergens op, maar hij wurmt die bal er dan toch in. Blij dat ie het ook weer een keer voor het Nederlands elftal doet, dat ie het vanaf nu weer elke wedstrijd mag doen. Vlak erna, in de 37ste minuut mag Van der Sar goed aan de bak als R(en nog wat letters, geen idee hoe die Finse vent heet) zich dreigt vrij te spelen en op het punt staat te scoren. Vlak voor rust gaat Cocu nog eens door zijn rug en vlak erna klinkt gelukkig het fluitsignaal. Tot op dit moment nog geen leuke wedstrijd…..

Na een snelle douchebeurt netjes weer op tijd achter de tv gekropen. Nederland was in de eerste helft al niet bijster lekker bezig, in de tweede helft lijkt het er alleen maar erger op te worden. Ik snap niet dat we Kalou proberen sneller te laten naturaliseren. Ik zou er eerder aan denken die eer te schenken aan een ijzersterke verdediger. Daar voorin redden we het wel, achterin is het meer dan regelmatig kielekiele. In de 60ste minuut komt eindelijk Maduro erin (en de Jong eruit) Ik heb eigenlijk geen enkele wedstrijd van Ajax gezien, dus nu kan ik mooi even kijken wat het is. In de 74ste minuut maakt Van Nistelrooy en tweede doelpunt, maar die wordt niet toegekend. Wat een enorme fout van arbitraire trio, dit was zo duidelijk niet buiten spel. Vrijwel meteen erna wordt van Nistelrooy gewisseld voor Van Persie. In de 76ste minuut komt dat tweede doelpunt er alsnog aan. Mooi spel tussen Van Persie en Kuyt. (al was het twijfelachtig of er nou buitenspel was). De rest van de wedstrijd speelde niet heel veel voor. Een enkele Finse goedbedoelde poging en nog een doelpunt van oudgediende Cocu welke werd gevierd als een echte overwinning(84ste minuut) en een van Van Persie ,welke eigenlijk in de Kuip had moeten scoren tegen Roemenie. (87ste minuut).

Om heel eerlijk te zijn weet ik niet of deze 4-0 echt eerlijk is. Finland deed het toch best aardig, en met vlagen waren ze aardig gevaarlijk. Het flatteert de vele fouten van de verdediging, wat ook wel bleek uit het aantal gele kaarten van de Nederlanders. Vond ik in de vorige wedstrijd er nog een rijtje spelers bovenuit springen, nu was er niets. De naam Melchoit is vaak voorbij gekomen, maar dan voornamelijk door zijn vele fouten. De naam Heitinga heb ik ook vaak voorbij horen komen. Maar zijn spel was zoals de laatste tijd wel vaker erg rommelig. Maduro was een positieve opsteker. Inlijven die hap en meenemen naar alle wedstrijden. Ook Robben speelde aardig, al valt het me wel op dat hij anderen veel kansen geeft in plaats voor eigen kansen te gaan (wat natuurlijk niet heel slecht is, maar soms ook wel jammer).

Een aantal van de Finnen deed mij trouwens erg groot aan. Het kan natuurlijk ook zijn dat Heitinga gewoon erg klein is, maar toen daar de Finse nummer 18 langs liep, viel ie even helemaal in het niet. Maar dat even helemaal ter zijden. Tijd om af te sluiten .
Groet.

No comments: