Jun 20, 2005

Het afgelopen weekend in een notendop.....

De mussen vallen zo ongeveer van het dak en door het benauwde klimaat binnen de hogeschool word ik er ook niet wakkerder van….daarom maar even een update.
Afgelopen vrijdag reden er geen treinen en moest ik verplicht een vrije dag opnemen. Om mijn dagen een beetje te sparen heb ik maar gewisseld. Maandag werken en vrijdag vrij (wat heb ik hier nu een spijt van, want wat had ik nu graag ergens in de schaduw gehangen). Helaas was het niet echt lekker weer. Eerst even met San door de stad gelopen om te kijken of ik ergens een goed passende spijkerbroek kon vinden. Na ongeveer 10 exemplaren gepast te hebben had ik het er wel weer mee gehad. Waarom is het vinden van een goede spijkerbroek zo ontzettend lastig? Hierna zouden we bij mooi weer richting Emst gaan, maar aangezien het dit niet was, hebben we bij Van Kinsbergen op het terras een broodje gegeten. De bediening laat hier nog wel eens te wensen over, maar het eten is lekker en betaalbar. Gelukkig schoot de bediening op en hadden we zowaar binnen het kwartier eten en drinken.
Hierna richting huis gegaan en verder gelezen in de Kronos Affaire. Dat is wel een lekker leesboek. Rond acht uur met San en Marjon naar Madagaskar gegaan. Grappige film. Niet zo goed als Finding Nemo, maar de pinguïns are subliem. Daar heb ik echt bij elke performance slap van het lachen gelegen. Jammer dat het einde opeens zo abrupt is, dat hadden ze nog wel iets grappiger kunnen uitwerken en ook de hoofdpersonen hadden soms wat sterker gemogen. Maar al met al erg gelachen.

Zaterdag na een bezoekje aan de accupunctuur de bus richting Emst genomen. Daar lekker een beetje rondgehangen, wat fotootjes in en om het huis genomen en in de zon gelegen. Zeven uur weer het busje terug gepakt en half acht weer terug. Rest van de avond niet veel bijzonders gedaan. Beetje gelezen en rondgesprongen op muziek. Ook nog even de kwalificatie van de Grand Prix van America gekeken. Ralf Schumacher was weer eens gecrashed en opeens allemaal problemen rondom de banden van Michelin. Als ze niet mogen rijden is dat wel kut voor Alonso…..

Zondag weer redelijk vroeg het bedje uit gerold. Zo waar weer lekker weer en dus rond tienen buiten op wacht gestaan tot het rode Golfje van mijn zus zou voorrijden. Snel er in gesprongen en weer richting Emst vertrokken.Omdat het zo warm was redelijk veel in de schaduw gelegen. Daar was het echt heerlijk cool met af en toe een straaltje zon omdat de bladeren van de appelboom heen en weer wuifde. Tussendoor nog even wat foto’s gemaakt van mijn zusje die op Ikke een van haar laatste rondjes aan het rijden was voordat ie verkocht wordt. Zo hebben we dan toch nog wat actiefoto’s. Misschien plaats ik er hier nog wel eentje van haar. Nog geen aanvullend nieuws over de Gand Prix.
Papslief heeft rond half twee eerst een eitje (twee zelfs) met spek en tomaat gemaakt en aan het einde van de dag krijgen we zelfs wat zalmforel voorgeschoteld. Heerlijke afsluiting van de dag. Om half acht vertrekken we weer naar huis. Op de terugweg nog wel even via de Koninginnelaan gereden voor een heerlijk ijsje. Ze hebben hier toch wel een van de betere ijszaken van Nederland. Het is altijd weer lastig kiezen, maar uiteindelijk ga ik voor straciatelli 9onderop natuurlijk) yoghurt en after eight (goddelijk) Ik zou hier toch niet te dicht bij in de buurt moeten wonen (loopafstand) want ik zou er dagelijks heen gaan!
Thuisn et te laat voor de start van de Grand Prix. Gelukkig had ik Anna meteen aan de lijn die vertelde dat ze wel allemaal een opwarmrondje hebben gereden, maar dat vervolgens alle teams behalve de Bridgetone bandenteams naar binnen vertrokken.
Michelin kon namelijk de veiligheid niet garanderen, en dat is gevaarlijk daar in het Amerikaanse. Vervolgens ook niet meer echt naar de race gekeken en maar naar CSI overgeschakeld. Tijdens de pauzes wel even zendertje gewisseld, maar het zag er niet interessant uit. Wat een gekloot. Dit was het perfecte moment om bandenwissels weer toe te staan. Ik ben blij dat Schumi weer derde staat, want dat gun ik hem wel, maar het is toch raar dat teams als Jordan opeens boven B.A.R. staan…..en hetzelfde geldt voor de coureurs. Het was ook wel leuk voor Monteiro, maar ik snap niet dat ie zo blij was. Hij weet dat dit niet zijn eigen kwaliteiten zijn. Ik denk niet dat ik zelf zo blij was geweest….. Nou ja, maar kijken wat er d komende races gaat gebeuren….. Gaan er nog wat regeltjes aangepast worden en hoe gaat dit doorspelen….. Ikzelf zou gegaan zijn voor banden wisselen en dan voor de plaatsen vanaf plaats 6 laten racen…dan hadden er toch nog 2 mensen punten kunnen halen en was het spannend geweest en Ferrari had gewoon de volle mep behaald en dus geen nadeel gehad….
Dit voor nu, spreek jullie snel weer!

No comments: