Jun 14, 2005

Het vermoorde vogeltje......

Ben ik het bijna vergeten te vertellen maar afgelopen zaterdag ging mijn zus een dagje weg en mocht ik de kat van mijn zus, Snoet, even eten geven. Zoals de naam al zegt is dit een erg vriendelijke kat. Maar sinds zaterdag is daar toch wel iets aan verandert. Ik liet Snoet, zoals ie dagelijks doet, even op het balkon om hem te laten zien dat het echt regende (ik was aardig verregend) en opeens hoorde ik een enorm gepiep en dat gepiep kwam met erg snel dichterbij. Wat bleek nou, hij had een van die schattige pimpelmezen (of iets wat er op lijkt) te pakken gekregen en kwam daar mee naar binnen gerend. In eerste instantie leefde het nog, maar al snel hield het gepiep op. Nadat ik eerst door aan de grond genageld stond, bedacht ik mij dat het wel handig was de kat te pakken en de vogel uit zijn bek cq. klauwen te halen, want hij begon er mee te spelen en het dons en de veren begonnen al rond te dwarrelen. Dit werd mij niet echt in dank afgenomen, maar na een aantal pogingen had ik het arme beestje uit te pakken en had ik het tapijt gered. Vervolgens snel de kat naar buiten gebracht en het vogeltje weggegooid. Helaas was ik nog een beetje van mijn apropos en had ik gecontroleerd of ik sleutels bij mij had. Dat had ik wel, maar alleen de mijne, dus had ik mij vervolgens, met zeiknatte broek en alleen T-shirtje buitengesloten (en het was zaterdag niet te warm). Kon ik dus mijn paps bellen om te vragen om een stel reserve sleutels te halen. Na ongeveer 35 minuutjes koukleumen kon ik gelukkig weer naar binnen en vervolgens naar huis… maar ik begreep van mijn zus dat alle vogeltjes die haar al zeker twee jaar trouw bezochten verdwenen zijn…..

2 comments:

Anna said...

Aww wat zielig voor dat vogeltje! Daarom heb ik het ook niet zo op katten. Die beesten bij m'n tante deden dat ook altijd, als ik daar in de zomer aan het logeren was. Maarja tis de aard van het beestje. Ik vind dat je wel heldhaftig hebt gereageerd, haha. Ik zou het niet durven af te pakken van de kat.

Liselotte said...

nou het koste mij ook wel wat moeite. Snoet, die normaal altijd de goedheid zelve is, keek wel wat giftig.....