Jun 15, 2005

Hoezo zomer komkommertijd?

Het is toch ongelofelijk. Wij Nederlanders moeten nu uitkijken omdat de Nederlandse justitie denkt dat het een goed idee is een gevaarlijke gek met alleen maar een soort oppas op stap te gaan. Sorry hoor maar als ik die gevaarlijke gek zou zijn zou ik er ook vandoor zijn gegaan. Wie niet? In Amerika zullen ze ons nu waarschijnlijk uitlachen. Ik geloof niet dat ze er daar maar over zouden denken zo iemand gewoon met de trein te laten reizen. Laat die oppasser lekker autorijden en geef hem wat middelen. Daarnaast, we hebben toch van die “tracking”armbanden? Die moeten ook om, dan kunnen ze tenminste achterhaald worden. En wat nou mensonterend. Als ie nu iemand dood (omdat de nieuwslezeres zegt dat ie levensgevaarlijk is omdat ie niets meer te verliezen heeft.) is dat pas mensonterend en beschamend!
Dan Van Persie, die jongen lijkt me niet de slimste, maar dat ie iemand verkracht? Dan moet je als voetballer toch wel redelijk dom zijn! Gelukkig voor hem heeft ie Moskowitz als advocaat die voor de landelijke pers zegt dat hij weet over welk meisje het gaat en dat het om iemand met een redelijk laag allooi gaat. De helft van de bevolking gelooft geen woord meer van wat dat meisje zegt... Ik ben benieuwd wat hier allemaal nog gaat gebeuren. ZO ben ik ook nog steeds benieuwd of dat met Kluivert toen echt gebeurt is. Het is overigens wel frappant dat hun “loopbaan” eigenlijk wel een beetje hetzelfde loopt.
Dan dat gebeuren rondom de derde generatie van Marokanen in Nederland. Ik kan het verkeerd zien, maar als je de derde generatie bent, waarom heb je überhaupt nog een dubbele nationaliteit. Ik geloof dat mijn neef op zijn achttiende moest kiezen of hij de Braziliaanse of Nederlandse nationaliteit wilde en hij kon ze niet allebei houden. Ik vind dat de tweede generatie al moet kiezen. Je kunt niet allebei zijn! Je bent of Nederlander of je bent Marokkaan. En aan de hand daarvan heb je of een verblijfsvergunning slash ga je terug naar Marokko of je bent Nederlander en je past je aan.
Dan nog een EU dingetje (naast het geweldige idee van GB of het ratificatieproces te vertragen, helemaal mee eens), waarom denken we erover Turkije toe te laten tot de EU. Die Erdogan zit er aan te denken om het verbod om hoofddoekjes niet toe te staan op scholen af te schaffen. Het lijkt er wel op of die vent alles steeds verder van Europa wil afdrijven. Mij best hoor, maar dan geen Turkije bij de EU. ZO en nu ga ik werken.

2 comments:

Anna said...

Turkije bij de EU? Waar-de-loos. Hmm laten we Irak er ook meteen bij nemen, ligt naast Turkije! En dan kunnen we zo steeds uitbreiden tot heel de wereld behalve de VS tot de EU behoort. Ik hoop en denk dat het nooit zo ver zal komen dat Turkije erbij komt. Ten eerste gaat het nu al zo slecht met de crisis in de EU, ten tweede zal een groot deel van de bevolking dan toch wel in opstand komen? De EU is geen ontwikkelingssamenwerkingsverband hoor! We moeten er zelf ook nog beetje van kunnen profiteren. Gaat lekker met overal hoofddoekjes. Ik word er al gek van in Rotterdam, dan ben ik blij dat ik weer in thuiskom in de polder.

Anonymous said...

Er zijn wel meer landen waarvan je je af kunt vragen waarom ze bij de EU moeten. Alleen omdat Turkije islamitisch is, gaan de mensen plots nog harder steigeren. Ik vind fanatieke christenen (met hun kleding en gedragscode) trouwens net zo eng, zoniet nog enger, want het hypocrisie gehalte is er erg hoog.

De EU moet idd geen opvangtehuis worden - en met zoveel landen met totaal verschillende culturen en tradities wordt het TOTAAL onbestuurbaar - maar ik vind ook niet dat de EU zo protectionistisch moet blijven dat het de arme(re) landen arm houdt. Daar zijn Europa en de VS best goed in, onder het mom van 'we mogen er toch zeker zelf niet op achteruit gaan want we hebben het nu al zo zwaar'.