Jun 29, 2005

Its my birthday!

Ok daar ben ik weer. Een jaartje ouder en hopelijk een jaartje wijzer. (zucht) Ik ben nu officieel 26 en er is een nieuwe kans om te kijken of deze leeftijd wel enige wijsheid en volwassenheid met zich meeneemt (als ik de voorbeelden in mijn omgeving zie, vraag ik mij dat ten zeerste af….maar ok)Tot gisteren dacht ik een leuk etentje geregeld te hebben bij Manzano, een taparestaurant met heerlijke hapjes, maar opeens moest ik op de valreep een menu kiezen met en bepaald aantal hapjes omdat er meer dan 8 personen zouden komen. Die waren nog aardig aan de prijs, dus er werd een ander menu samengesteld, ter waarde van € 12.50 .Vervolgens kreeg ik te horen dat er een contract getekend moest worden en dat ik voor de kosten zou opdraaien van de mensen die niet komen. Ja dag! En daar ging mijn goede humeur. En aangezien ik al redelijk druk was en low on energy, was dat net even een druppel en sloeg de stress toe. Gelukkig werd ik aan het einde van de dag wat rustiger en kwam Antoinette met het goede idee om bij café Finch te gaan zitten. En toevallig zat ze daar toch al, dus dan kon ik dat meteen even regelen. Dus Ant, mocht je dit een keer lezen: Thanks!

Dan even naar het huisje dat ik ging bekijken (kan ik meteen een vraag van Anna beantwoorden). Het is wat aan de kleine kant (42 m2) en de oplevering is wat laat (ongeveer 1 feb ‘06) maar verder heb ik alleen pluspunten. Het licht op de bovenste etage (vierde verdieping) het heeft een groot balkon (niet inpandig) en het licht in een leuk deel van de Indische buurt. Ik voelde me er wel veilig. En dat is natuurlijk belangrijk. Al het vervoer is om de hoek. Tig bus- en tramlijnen (dus iedereen kan op bezoek komen) en ook de trein stopt om de hoek. Das dan misschien ook een klein derde minpuntje. Het ligt aan het spoor. Als je op het balkon zit, heb je er tijdens de spits wel wat last van, maar als je binnen zit met schuifpui dicht, dan hoor je het eigenlijk niet… En in Amsterdam heb je altijd wel wat. Zo makkelijk is het ook wel weer…. Maar Muiderpoort ligt dus om de hoek. En het is vijf minuten fietsen van mijn werk, en als ik wil wandelen een kwartier wandelen. Nou ja, maandag moet ik meer van mij laten horen. Eerst maar eens even met mijn paps erlangs……

Verder nog even wat sport…natuurlijk eerst paardensport! Het EK dressuur staat op losse schroeven. Het is een grote puinhoop in de Moskou. Er is geen warm water bij de stallen, het voer is niet goed en de import kan zo 4 of 16 of 32 dagen duren (huh, inderdaad), het hotel schijnt bagger te zijn en er zijn niet voldoende vrachtwagens om de paarden te vervoeren. Grote paniek natuurlijk, want wanneer gaat het nu gebeuren. Drie opties; moskou past alles heel snel aan en geen enkel land gaat dwarsliggen; er gaan een aantal landen dwarsliggen en we doen het in Arnhem (leuk idee!) of het gaat in september ergens anders gehouden worden. Ik ben heel benieuwd! Dan tennis. Ik heb het niet echt gevolgd, en ik kan niet veel meer zeggen dan dat ik baal dat Ferrero eruit is en dat ik hoop dat Ferderer en Hewitt tegen elkaar spelen en dat dan Hewitt naar de finale gaat! Als laatste voetbal. De kleine mannetjes van Nigeria (volgende de papieren zouden er voornamelijk mannetjes van rond de 1.60m rondlopen, maar die heb ik niet zien rondrennen) spelen in de finale tegen Argentinië…ik zeg: GO ARGENTINE of VAMOS ARGENTINE. Twee nul voor Argentinië!
Nou, ik ben er volgens mij wel doorheen. Ik ga weer verder met werken en ik houd jullie op de hoogte van eventuele huis ontwikkelingen, tjuuuuuuuuus!!

1 comment:

Anna said...

GEFELICITEERD!! En tot vanavond ...