Jun 2, 2005

Massaal NEE

Ik ben blij met mijn medelandgenoten, en voel me momenteel op en top Nederlander. Ik weet niet hoe diep we de geschiedenis in moeten gaan om ergens een opkomst van 62.8 tegen te komen, maar volgens mij is dit redelijk historisch. En dan een percentage van 61.6 tegen en maar 38,4 %voor. Vervolgens staat in de krant:
De premier zal zijn Europese partners duidelijk maken dat "aan het Nederlandse nee recht gedaan moet worden". Het tempo van de uitbreiding van de EU, de hoge financiele bijdrage van Nederland aan Brussel en het verlies van de Nederlandse soevereniteit ziet Balkenende als belangrijkste motieven van de tegenstemmers.
Vervolgens oppert Bot dat er in 2007, na alle referenda, wellicht een tweede conventie moet komen. Pats, mijn hele vreugde stemming weg. Eikel. jij snapt het niet! Nee is Nee en dat blijft ook nog even NEE. En dat er geen conclusies getrokken worden (waar ik het eerst eigenlijk wel een beetje mee eens was) De eikels die vertelde dat als men nee wilde stemmen men beter niet kon gaan stemmen, een nee niet verkoopbaar was in Europa en meer van dat soort dingen....die zijn niet democratisch bezig geweest en vallen eigenlijk niet binnen een democratisch stelsel en moeten eigenlijk weg. Maar we zullen zien welk vuurtje Wilders gaat stichten.
En als laatste nog even over mijn partijtje, D66.... Uitslag uiting van angst, negativisme en haat tegen politieke klasse, kabinet en Brussel.... en vervolgens zeggen dat het zo vervelend is dat er nee gestemd is, want er is geen weg meer terug naar het oude stelsel...
ZOu het misschien helpen eerst te kijken hoe we hier zijn gekomen, voor zulke dingen te zeggen. Ik moet eerst even goed nadenken voordat ik weer op de D'66 stem!
En nu ff mijn mail doornemen!

1 comment:

Anna said...

gefeliciteerd!!