Jul 21, 2005

Een echte stresskip

Soms kan ik mijzelf wel voor mijn hoofd slaan. Vandaag de ondertekening van het voorlopig koopcontract. Dit geeft al de nodige kriebels, maar dan ga ik donderdag op vakantie. Op zich heerlijk en ik maak me daar ook nooit te veel zorgen over, maar ik bedacht me nu pas dat we (anna en ik) wel lekker vroeg in Oslo zijn, maar dat ik natuurlijk ook nog heel vroeg naar rotterdam moet (we vliegen vanaf Rotterdam) Voor Anna misschien wel handiger, maar ik had er nooit aangedacht dat dat een uurtje langer reizen is dan naar AMsterdam. En op de een of andere manier dacht ik dat we om twaalf uur zouden vliegen. Niet dus. Om half elf. We zijn er om twaalf uur.
Argh. shit, stress etcetc. Beelden van mijn tripje naar Geneve komen per accuut weer op. Ik weet niet hoeveel wekkers ik heb, maar ik ga ze allemaal zetten. Maar toen hoefde ik maar van Abcoude naar Schiphol....dat is bij wijze kruipend nog te doen. DAar komt nog eens bij dat de treinen zo vroeg nog niet zo rijden als ze een half uur later wel doen, ze gaan niet rechtstreeks naar Rotterdam..... Nu pak ik dus om half zeven de trein naar Amersfoort, stap daar om zeven uur over naar Utrecht en in Utrecht stap ik over naar de trein naar Rotterdam en daar stap ik dan weer over op de bus naar Rotterdam Airport (dus niet zestienhoven, of hoe dat vliegveld ook heet) Dan heb ik nog wel twee uur als ik daar aankom, maar juist de mensen die met Transavia vliegen moeten 1,5 uur voor vertrek inchecken....Waarom die andere maar 30 minuten voor vertrek? Wat een flauwe grap? nou ja, ik wil jullie allemaal vragen om te duimen dat de treinen gewoon rijden en dat ik al die mogelijke aansluitingen niet mis.... (jaja, ik weet dat er meer vluchten richting Oslo gaan en dat ik dan misschien nog wel op kan stappen, maar das toch wel een stuk minder relaxed)
Zo nou dan ga ik zo maar eens uitzoeken hoe ik bij mijn vriendelijke notaris kom... Ik ben echt blij als het 1 maart is. DAn zijn alle mogelijke spannende dingen voorlopig voorbij. Zucht....wie heeft er een valeriaantje voor deze stresskip?

2 comments:

Anna said...

Zestienhoven is toch gewoon de oude naam voor Rotterdam Airport? Tis volgens mij niet zo dat er 2 vliegvelden zijn hoor... Nog steeds zelfde plekje maar dan andere naam.
Maarruh, niet te veel stressen he! Het klinkt zo wel erg zenuwachtig, met al die overstappen, dat begrijp ik! Maar het komt vast goed. En anders, het aanbod staat nog steeds. Oh en trouwens we kunnen ook een dag vantevoren digitaal inchecken zodat als er dan iets misgaat, het eigenlijk niet erg is!!! Is dit niet superrelaxed om te horen??

Liselotte said...

oh ok, bij de planner van de NS staan ze als t wee verschillende bestemmingen, dus ik naam aan dat er twee waren. En dat digitaal inchecken is inderdaad erg fijn. Ach, en tegen de tijd dat ik op het vliegveld sta is alles ook wel weer prima....